Här kommer alla känslorna på en och samma gång. 2006-03-28

Som en del av er redan vet sa vill inte vart Internet pa rummet riktigt fungera langre. Vi hoppas innerligt pa att det snart ska fungera som vanligt igen. De senaste dagarna har jag sprungit ner till Internetcafeet pa hornet och kollat mail och sadar, men har inte kunnat uppdatera min blogg. Nu sitter jag i alla fall vid en dator i skolan och nu kan jag lagga in ett par skrivna inlagg fran forra veckan!

2006-03-28
Det känns konstigt tomt. För en månad sen längtade jag bara tills hon skulle åka hem till Danmark igen, och nu sitter jag här och kan inte sluta gråta. Heidi, en av ”the original five”, lämnade International House idag, för att återgå till sitt normala liv med hus och sambo i Danmark. Vi upptäckte London tillsammans, vi bodde i samma hus, vi var grannar. Vi sågs varje dag. Okej, ibland kunde hon reta gallfeber på mig genom att aldrig sluta babbla, och jag önskade att hon skulle vara någon annanstans. Men nu känner jag bara ett stort svart hål. Kommer jag någonsin att träffa Heidi igen? När? Det är inte bara det faktum att hon är borta, utan hennes hemfärd påminner mig om att inom en ganska snar framtid så kommer jag att bli tvungen att säga hej då till Sarah, Becci, Patricia, Daniel, Inger och Hallegerd också. Det var en sak att lämna allt och alla hemma i Sverige. Jag visste att det bara var för ett halvår och att jag skulle se er snart igen, Men dessa människor, som jag har kommit att älska, som älskar mig, som jag har upplevt så många saker med, som jag har lärt mig så mycket av, dem som jag har kommit så nära på så kort tid, dem som jag räknar som min familj här. Dem måste jag säga hej då till utan att veta om jag någonsin kommer att träffa dem igen. Det känns sorgligt, och jag vill inte, vill inte, vill inte! Jag vill stanna här med dem på International House för alltid! Jag vet att det inte går, och jag vet att det är just för att vi har haft så kort tid tillsammans som vi har umgåtts så intensivt. Avsked är jobbiga. Jag försöker intala mig själv att vi kommer att ses igen, att vi om några år kommer att ha en re-union, alla vi internationella studenter, och vi kommer att sitta nere på Wetherspoons och dricka öl och prata och skratta som vi har gjort under dessa tre månader. Jag kommer att sakna våra vardagliga middagar i matsalen. Jag kommer att sakna våra utflykter. Jag kommer att sakna Thirsty Thursday. Jag kommer att sakna alla skratten. Alla galna upptåg. En mysig filmkväll uppkrupen i någons säng i mysbyxor. Jag kommer att sakna att bara glida ner på puben och ta en öl och snacka lite skit. Jag kommer att sakna International House, vårt rum, som jag har gjort till mitt hem. Jag kommer att sakna er, mina vänner, jag älskar er så mycket!


”Du har skrattat åt min humor lika gott jag som jag åt din. Varje kväll gick solen ner, alla kvällar, fler och fler, skrattar vi åt samma sak, men nu står jag vid min cykel och ser ner över öst.. Denna vemodiga man som kryper fram,  i mig varje kväll, i mitten av augusti, och han gör mig knappast lustig. Denna vemodiga man kryper fram, och berättar om de vardagliga minnen som han kan. Denna vemodiga man kryper fram.. Men nu är tiden här då den där, lilla mannen knackar på, fast han är portförbjuden, men det spelar ingen roll för jag är utelåst.. Ja nu kryper han fram, han som kan göra sommaren till höst, och här börjar allting om och hjärtat slår nu för hans vemodiga röst. Denna vemodiga man kryper fram, och berättar om de vardagliga minnen som han kan.. Jag kanske inte skrattar jämt, men du får ta mig om du vill och som jag är. ”

- Lars Winnerbäck – Vemodets man


Kommentarer
Postat av: Ängeln

"Man msåte skiljas för att kunna ses igen" som en klok man/Quinna sa ngn gång. En bra tanke även om den inte alltid skänker tröst när man skiljs från människor man tycker om, både mer och mindre.

2006-04-01 @ 15:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback