What a wonderful world!

Kan det bli battre!? Jag  var uppe med tuppen klockan kvart over sex for att ge mig ut pa en harlig morgonpromenad langs med river Thames. Det var sa underbart, fantastiskt, vackert, med en klarbla himmel dar solen gick upp bakom husen. Min nya iPod nano underholl mig och gjorde det hela annu mer fantastiskt. Jag motte ungefar tva personer pa hela promenaden, och det var sa harligt lugnt och skont ute, hela stan borjade liksom vakna till sa smatt. Nar man lyssnar pa Blumchens lat "Heute ist mein Tag", sa kanner man att man har fatt en bra start pa dagen!

Ja, sa ar man da tillbaka i England igen. Jag maste erkanna att de forsta dagarna har kandes lite deppiga, efter att ha varit hemma i en vecka och sovit i sin egen sang och traffat alla man saknat sa mycket, men jag ar anda glad att vara tillbaka, jag ar inte klar med London an!

Jag kan val sammanfatta min Sverige-vistelse med nagra nyckelord: karlek, familj, vanner, fika, shopping, fodelsedagsfirande och underbart god mat! Jag insag nar jag var hemma i Sverige vilken fruktansvart trakig och onyttig mat de har har i England. Jag fraktade med mig lite svenska specialiteter, sasom kottbullar, prinskorvar, ost och rokt skinka. Japp, jag ska minsann lata min internationella vanner smaka pa traditionell svensk paskmat pa lordag, tvinga dem att ata sill och Kalles kaviar!

Den narmsta tiden ar det plugg som star pa schemat, fran morgon till kvall. Jag ska inte klaga, sa lite som det har varit att gora tidigare! Men forhoppningsvis sa kommer jag att bli klar med det mesta nu den har veckan, sa att man kan roa sig sen i en manad innan det ar dags att atervanda till verkligheten i Sverige.

Love, peace and respect, som var galna granne Hans fran Indien alltid brukar saga!

Luv! /Julia

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så du fick ordning på din ipod till slut?? skönt att höra att allt är bra! kramar

2006-04-17 @ 22:57:43
Postat av: Åsa

Julia å julia! Jag har inte sett dig på sååååå länge, men du är supersnygg på kortet! Saknar dig så. Vi måste ses i sommar! Massa kram. Ett mail är on it's way inom snar framtid! Kram kram kram kram.

2006-04-24 @ 13:03:20
Postat av: Henrik

Det var längesen jag skrev något här. Jag hade tänkt att inte skriva något alls mer, av uppenbara orsaker, men nu börjar jag bli lite smått rasande. Jag är annars en mycket lugn och sansad människa som aldrig hetsar upp mig över småsaker, men det här är ju helt jävla otroligt! Jag har i och för sig ingen aning om vad det är för datum just nu, förmodligen är det någon gång på våren. Men det är inte så lätt för mig att veta, eller hur? Varför måste jag veta allt sånt onödigt för?! Nu blev jag plötsligt ännu argare, jag förstår inte varför jag måste hålla reda på alla dagar åt alla människor!

I alla fall, du skrev senast den 12:e april. 2006! Det var förmodligen jättelängesen! Då var det nog vinter eller liknande. Jag har ett par frågor angående just detta, mest för att min bild av ett eventuellt skäl till varför du väljer att inte tala om vad du har för dig ska bli något klarare. Kanske är det helt enkelt så att du inte gör någonting så att du därför inte har något att skriva här? Jag är i och för sig rätt säker på att så inte är fallet, du har ju en fallenhet för att hitta på diverse idiotiska saker. Typ sno en bil. Tänk bara på att ratten sitter på fel sida på bilar i England (jag vet inte varför, kanske är alla biltillverkare där hjärnskadade). Tänk vad pinsamt det hade varit för dig om du bröt dig in i en bil och satte dig på passagerarsidan! Alla runt omkring hade pekat på dig och skrattat åt dig och sådär.

Nu gjorde du så att jag kom ifrån ämnet! Du kanske inte tycker att det var ditt fel, men vem ska jag annars skylla på? Socialdemokraterna? Ja, varför inte egentligen. Det finns i och för sig en hel del skäl till varför jag inte kan skylla på dem, en sak är exempelvis att de inte har något med saken att göra. Om de hade haft med saken att göra hade jag kanske fått tänka om i frågan om att anklaga dem för något de inte har gjort, men den tanken hör inte hemma här då den är helt irrelevant. Okej?

Så, varför skriver du inte mer? Du kanske hatar alla som är intresserade av att läsa vad du har för dig? Hat är väl i och för sig något man inte riktigt kan rå för, det finns alltid saker som folk hatar. Jag tycker dock att du kunde dölja ditt hat gentemot oss trogna läsare något smidigare. Jag menar, jag hatar Fredrik Virtanen men jag visar inte honom det på ett tydligt sett (om man bortser från de otaliga mail jag har skickat till honom där jag grundligt går igenom varför han är den största idiot som har satt sin fot på jorden). Låt oss ta det i etapper, jag vill gärna be dig att försöka sluta hata och i stället börja att starkt ogilla alla oss andra.

En annan orsak till din långvariga frånvaro från din egen blogg kanske är att dina händer har ramlat av? Det skulle vara förståeligt att du då inte skriver, även om jag själv i en sån situation skulle ha löst det på ett bra sätt. Men det kan ju faktiskt hända, jag tappade till exempel en herrans massa tänder när jag var liten. Vad tjänade jag på det? Inget! Förutom pengar då möjligtvis.

Det här var bara några av de orsaker jag kan tänka mig, men det finns säkert fler. Jag är i och för sig ganska säker på att något av det jag har gissat på är rätt, förmodligen handtappningen. Om du trots detta inte är intresserad av att redogöra för någonting får jag väl helt enkelt börja fylla din blogg med en massa skit (tro mig, det är absolut inga problem). Jag skriver alltså detta mest för bloggens hälsas skull, den dör om inte saker och ting händer snart. Men om din högsta dröm när du var liten var att du skulle växa upp och till slut mörda en blogg så var så god. Bloggmördare!!!

Med hyfsat vänliga hälsningar, Kungen. Hehe, nej jag bara skojar, det är bara jag som skriver. Du vet, Henrik (jag kallas ibland för "Henke" eller "Dumjäveln", men det kan du bortse ifrån om du tycker att det blir förvirrande). Jag kan se din min framför mig nu, när du trodde att det var Kung Kalle-Gurra som skrev. Det kanske är svårt att föreställa sig, men jag sitter här och nästan avlider av skratt. Det var sannerligen roligt! Nu har jag i alla fall slutat skratta, så det kanske vore läge att avsluta. Jag har i och för sig i stället börja fnissa sådär lite flickaktigt. Vänta lite så går det snart över. Sådär! Ursäkta att det tog så lång tid, det var inte meningen. Nu ska jag försöka skärpa mig och lägga av. Ha det helt okej!

Vänligen,
Henrik

Ps. Tack för att du ringer så ofta. Ds.

2006-05-04 @ 22:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback