Det mesta är som vanligt..

Alla stämningsfulla adventsljus lyser så fint i mörkret. Utanför centralen i Malmö har de klätt in lyktstolparna med ljusslingor. Och i morgon är det lucia. Och snön lyyyyyyser (inte alls) med sin frånvaro. Och morgondagen till ära så tänkte jag se tilll att ta mig upp tidigt, tidigt och gå på luciagympa på Friskis. Det är dags att ta tag i livet igen och sätta igång med träningen. Det har inte precis blivit mycket av den varan de senaste veckora, då jag har haft praktik i Lund.

Jag brukar alltid älska julen och se fram emot den över allt annat. Och för all del, visst tycker jag fortfarande om julen och ser fram emot den även i år; all god mat och att träffa vänner och familj. Men i år känns det mycket jobbigare än vanligt. Jag vet inte varför. Den där riktiga julkänslan  vill inte infinna sig, och jag känner bara att det är jobbigt att behöva köpa julklappar. Inte för att jag ska köpa julklappar till så väldigt många, men några stycken kommer man ju ändå inte undan.. Jag har dessutom så fruktansvärt mycket att göra över jul att jag bara kommer kunna ta mig ledigt de röda dagarna. En uppsats ska skrivas, litteratur ska läsas, diskussionsfrågor ska komponeras och elevarbeten ska rättas. Jag läääääängtar till den 15:e januari, då den här kursen är slut och så även engelskan. I januari börjar jag läsa sidoämne i Lund, och det känns verkligen som att jag har tagit ett STORT kliv i utbildningen. Om två år är jag färdig lärare, och det känns skrämmande snart!

Just nu är det ganska hektiskt. Många sidor ska plöjas igenom, seminarier ska avklaras och en uppsats ska in på måndag. Men på onsdag i nästa vecka bär tåget till Nässjö. Hem, ljuva hem..

Jag har även jobbat sista passet för i år. Men jag kommer att träffa Göran och de andra assistenterna på torsdag, då det är julfest på Hilton. Det ska bli mycket trevligt! Och finns det något som smakar bättre än gratis mat!?

Livet går sin gilla gång, men just nu är det rätt så skönt att det inte är mer action än vad det är. Det blir även en spännande förändring efter jul, och den välkomnas!

Nu är han den där Fuglesang-snubben ute i rymden. Men jag har funderat lite. Tänk om de inte alls är i rymden? Vad vet väl vi? De kanske bara flyger iväg den där rymdfärjan till ett öde ställe, någon öken eller så,  stannar där i 12 dagar, fejkar lite rymdbilder och flyger tillbaka sen och säger till alla att de har varit i rymden!? Hmm, tja, lite imponerad är man ju ändå, att männsikor är uppe och utforskar rymden.., om de nu faktiskt ändå är där på riktigt. På något sätt så känns det främmande, inte direkt något som är naturligt för oss simpla männsikor. Frågan är om vi verkligen vill veta vad som lurar där uppe..? Jag tror i alla fall att hela den där grejen med människor på månen bara var en stor, fet bluff, men det är ju bara mina högst personliga spekulationer, så klart.

Nej, usch, det här inlägget blev inte så himla roligt, så nu tar jag och slutar för den här gången.

Take it easy!

Julia

Kommentarer
Postat av: ängeln

Alltså käften! jag är klar om ett halvår! det är ångest! ;-)

julen är underbar, både då och nu men även förhoppningsvis sen. kan iofs bero på att jag är uppvuxen med ytterst lite krav runt julen. det är bara kärlek...

Herr Fågel, ja vad ska man säga. Även det är kärlek inte till honom utan till de stora sakerna som sker där uppe

Postat av: Sara

JA, snön lyser verkligen med sin frånvaro... Det måste jag säga. Trist med de icke-juliga känslorna som finns inom dig nu. Hoppas att det där speciella dyker upp för dig, för jag vet ju hur du känner inför julen.

Vi ses! Kram Sara

2006-12-13 @ 19:48:10
Postat av: Hanna

Var är snön? jag säger bara det; var är snön??

Jag är besviken, djupt besviken...men också väldigt snygg, nyklippt och allt ;)

2006-12-15 @ 17:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback