Framkommen till London!

Framkommen till London! Klockan sex på morgonen gick tåget från Burlöv mot Malmö. Det var första anhalten. Från Malmö gick resan vidare mot Kastrup, och även det gick som en dans! Min kära sambo och blivande fästman (!!!) hade vänligheten att följa med mig till Kastrup och se till så att jag klarade self-check-in på Kastrup. Det var ganska enkelt gjort, och nästa gång tror jag att jag ska kunna klara det alldeles på egen hand! Efter en god, men svindyr frukost på Kastrup så lämnades jag åt mitt eget öde där på Kastrup. Visst har jag varit ute och rest en del, och det skattade jag mig lycklig för där på flygplatsen, men det var faktiskt allra första gången jag skulle sätta mig på ett plan helt på egen hand. Jag kom på planet helskinnad och landade på Heathrow ett par timmar senare. Vad glad jag var i det ögonblicket att Janina och Mark mötte upp mig där med bil! Man blir ju lätt lite otymplig med fyra väskor.. Jag är riktigt imponerad av Marks och Janinas förmåga att hitta i denna enorma stad!  På vägen till ”International House” stannade vi till på ”Tesco”, ett enormt varuhus där jag kunde handla ett litet basförråd med mat och dryck. Det som jag egentligen var allra mest spänd inför denna dag var hur boendet på ”International House” i Woolwich skulle vara. Jag hade ju förberett mig på det värsta, med allt från ett ytte pytte mini rum till iskallt klimat inomhus, hårda sängar och kanske inte ens en duschslang. Jag måste säga att jag blev glatt överraskad! Det känns väldigt tryggt att bo här, för det är bemannat dygnet runt och det är bara folk som tillhör stället som kommer in i byggnaden. Så fick jag nyckeln till mitt rum, och vips så var jag här, här jag kommer bo det närmsta halvåret. Vid första anblicken såg rummet lite kalt och spartanskt ut, men jag inser nu att det nog beror på att det i princip inte finns någon dekoration alls på väggarna. Så kommer det också att förbli, eftersom det är strikt förbjudet att klistra upp saker på väggen.. Men rummet är definitivt tillräckligt stort, med en mjuk säng, rena lakan och kuddar. Alexandra och jag har varsitt skrivbord, stol, anslagstavla och skrivbordslampa. Vi har varsin stor garderob och det finns handfat och spegel och även kylskåp på rummet! En annan sak som är väldigt positivt med detta rum är att det faktiskt är riktigt varmt! Jag har inte ens behövt ta på mig fårskinnstofflorna! Alexandra, som än så länge bor på ett vandrarhem vid Greenwich, kom hit och kollade in vårt blivande gemensamma boende. Hon var också över förväntan nöjd! Vi tog en liten promenad ut på ”stan” här i Woolwich, det finns både en bra supermarket och en videobutik. Sen gick vi till den lokala pizzerian och köpte varsin pizza, som vi tog med oss ”hem” och satt i våra sängar och åt i slicar. Ja, jag tror att jag kommer att trivas här. Ja, jag tror att det mesta kommer att bli bra och ordna sig. I morgon ska vi möta den internationella koordinatorn Peter Gregory på Greenwich, så då får vi se vad som väntar oss i skolväg! Okej då pappsen, nog kommer jag att sakna dig också lite grann! Take care alla vänner! Kramar /Julia


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!
Vad kul att läsa att det går bra för dig! livet i Kalmar känns väldigt blekt jämfört med ditt just nu ;)
Har iallafall träffat min utbytesstudent och umgått
s lite med dem. Utgång igår, trött (läs bakfull) idag. Har flyttat in i korridoren också, så nu bor jag äntligen mitt i stan, vilken lycka!
Ha de bäst så hörs vi snart igen! kramar

2006-01-15 @ 12:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback