Hemma?

Ar det inte harligt, sa sag!? Solen skiner, varen ar verkligen pa vag! Jag kanner just for tillfallet en total lycka. Det ar sa konstigt, nu nar jag ar ifran familj, vanner, nara och kara, sa kanner jag mig for forsta gangen pa lange 100% lycklig! Jag har roligt, jag utvecklas, jag far uppleva saker jag aldrig hade fatt se om jag inte hade akt hit. Min engelska blir battre for varje dag. Tank vad lite miljoombyte och umgange med nya manniskor kan gora! Jag ar for tillfallet helt kar och galen, och bara lycklig! Jag antar att det ar varkanslorna som kommer smygande! Harligt ar det i alla fall! Att jag just nu kanner total lycka betyder inte att jag inte saknar er dar hemma, for det gor jag. Ibland mer, ibland mindre. Jag tror att anledningen till att jag inte saknar mer ar att jag vet att detta bara ar for en kort tid, och jag kan inte spendera den med att sitta har och ha hemlangtan. Och eftersom att allting ar sa roligt har, det hander saker hela tiden, sa har jag inte riktigt tid att ha hemlangtan. Men som Alex och jag brukar saga, visst saknar vi vissa utvalda personer hemifran, men vi langtar inte hem, inte det minsta! I alla fall inte annu!

Det ar kontigt vad snabbt man borjar kalla nagot "hemma". Vad ar egentligen hemma? Ar det dar jag bor for tillfallet, dar jag har min permanenta adress, dar jag kanner mig hemma, eller ar hemma rent av dar jag vaxte upp, det vill saga Nassjo? Nar Mattias var har och pratade om "hemma", Malmo, Arlov, att handla pa COOP Forum eller att ta Pagataget in till stan, lagenheten vi bor i, sa kunde jag inte annat an att kanna att oj vad det kanns langt bort! Jag tanker inte ens pa det! Hemma ar ju rum 9 pa International House. Det ar har och nu. Fast egentligen sa ar det ju inte det. Jag vet att snart sa kommer Arlov, tvarumslagenheten pa tredje vaningen och COOP Forum att vara hemma igen. Jag kommer inte att ha adress London, aka rod dubbeldeckar-buss till skolan, ha en pub runt hornet eller handla pa Sainsbury's. Just nu sa kanns det som att jag aldrig vill att det ska ta slut. Sarah, Becci, Patricia, Daniel och farmforallt Alexandra har ju kommit att bli mina basta vanner, vi gor allt tillsammans. Om nagra manader ar det dags att saga hej da, och vi vet inte om vi nagonsin kommer att traffas igen! Konstigt, att det kanns mer ledsamt att behova lamna mina nyfunna vanner har an det var att lamna er darhemma.. Jag vet ju att er, er kommer jag snart att traffa igen, ni bor ju bara i Sverige, liksom. Sarah och Becci bor i det stora landet i vast, Patricia och Daniel har sitt hem i Portugal. Det kanns valdigt vemodigt att tanka pa att jag kommer att behova lamna dem, samtidigt som jag vet att jag inte kan fortsatta mitt aventyr har hur lange som helst.

Hur som helst, jag saknar manga av er darhemma, mycket, sarskilt min alskling. Det kommer att bli roligt att traffa er alla igen om nagra manader. Men kanske kommer saker och ting att vara lite annorlunda. Jag har missat ett halvar av livet darhemma, och sjalv kommer jag att ha varit med om sa mycket, bade roliga och mindre roliga saker, och sjalvklart kommer de att ha paverkat mig, mina varderingar, min syn pa livet, och hela mig. Fast innerst inne sa kommer jag ju alltid bara att vara Julia, the crazy girl, som de kallar mig, portugiserna. Och lite crazy ar jag nog. Varfor vara mainstream nar man inte maste?

Lots of love to all of you!

/Julia x

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehehe. Jag skrev att mitt namn var "Anonym", så nu har du ingen aning om vem det är som skriver! Jag kan skriva en massa dumma saker och du kommer aldrig få reda på vem det är! Hehehehe. Nu sitter du säkert där och funderar på vem det kan vara, men du har ingen aning! Det tycker jag är jätteroligt! Haha! Tillåt mig skratta åt din huvudbry! Hahaha! Jag kan skriva vad som helst! Jag kan till och med skriva ett av svenskans fulaste ord och det ska jag banne mig göra nu också! Gorilla.

På tal om skratt så var ju Hallegjerd ett ganska roligt namn! Norge i sin helhet är ett mycket roande land. De har inte ens förstått att g:et i "Norge" uttalas som ett j. Vad pinsamt det kommer vara för dem när någon till slut berättar hur det egentligen uttalas.

Crazy Julia minsann. Jag är inte särskilt språkligt bevandrad, men betyder inte crazy "helt jävla dum i huvudet"? Det känns nästan negativt, men det är roligt att du gillar det! Det verkar hända mycket konstiga saker, Julia-Gulia? Har du råkat bli japan? Eller någon annan slags asiat? Berätta för mig hur man gör, jag har alltid velat vara asiat. De är roliga. Nej, just det! Du kan ju inte berätta det, för du vet inte vem det är som skriver! Hehehe.

Jag har svaret på varför man ska vara mainstream fast man kanske inte nödvändigtvis måste. Jag har nämligen listat ut meningen med livet, såpass smart är jag. Meningen med livet är att försöka vara som alla andra. Är man inte som alla andra riskerar man att bli utstött och det är det värsta en människa kan råka ut för. Varför ha riktiga vänner när man kan umgås med folk som bara låter en vara med dem för att man försöker vara lika tuff som de är? Det låter kanske väldigt enkelt, men svaren på komplicerade frågor är ofta väldigt enkla. Ska vi sluta att förstöra naturen så nästkommande generationer kan leva ett hälsosammare liv? Nej. Är det rätt att utnyttja barn som arbetskraft bara för att det är billigt? Ja. Finns det ett liv efter detta? Kanske. Se, alla svar är jättelätta.

Du skriver på svenska men utelämnar å, ä och ö. Det är de svenskaste bokstäverna vi har, så när du gör så här så dödar du bokstavligt talat hela Sveriges själ. Tack ska du ha, nu är Sveriges själ död för alltid. Bra jobbat Julia-Snuvliga (ett litet rim som jag just hittade på, det rimmar på riktigt). Du har hjälpt den engelsktalande världen i sin kamp att ta över världen. Är du nöjd nu? Jag kräver ett svar!

Det var allt jag hade att säga denna gång! Ha det så bra och hälsa alla från mig! Hehe, du vet ju inte vem jag är. Du kan skippa hälsningarna då. Vi hörs!

Mvh Hemliga killen (eller tjejen, det vet man aldrig)

2006-03-04 @ 16:41:09
Postat av: Hanna

Vad kul att läsa att du verkligen mår bra och är lycklig! och nästan ännnu roligare är det att vi snart ska ses!! längtar....kramar

2006-03-05 @ 16:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback