Jag tror jag kände våren komma!

Tidig morgon. Klarblå himmel och sol. Jag känner lycka. Jag känner vemod. Jag känner att våren är på väg! Ja, det var så jag kände i morse. Jag är glad över att få vara här och uppleva allt som händer här, jag är glad över att solen sken idag och jag är glad över att våren tycks vara på väg! Vemodet fanns samtidigt i mig, eftersom i denna tidiga, vackra morgon var jag tvungen att följa min älskade till flygplatsen och säga hej då. Fyra nätter var han här, men oj så fort det gick! Jag ville allt bra gärna att han skulle stanna ett par nätter, eller veckor, till, men jag vet ju att det inte riktigt skulle funka. Jag vet ju i alla fall vad jag kommer att komma tillbaka till, vad jag har därhemma som är värdefullt. Alla här runtomkring mig är så kära och galna, och det är underbart! Även jag är det, det är vårkänslorna som kommer smygande, det spelar ingen roll att det har gått tre och ett halvt år!

 

Jag vet att jag har många trogna läsare där ute, och jag är verkligen ledsen att jag inte är bättre på att uppdatera!

 

Dagarna då Mattias var här var roliga! Vi hann med en hel del, bland annat så besökte vi Science Museum, Natural History Museum (med en massa häftiga dinosaurier!), vi åkte ett varv i The London Eye och vi tog en liten sväng till Camden Market, och I’m in love! Camden är så härligt! Folk med lite alternativa stilar håller till där, punkare och sånt, och det finns massa roliga butiker, marknader och mysiga matställen! Jag tror bestämt att det blir en tur dit igen redan på lördag! Vi hann även med att ha ett fantastiskt glasskalas här på International House!

 

Som vanligt så är det full rulle här i den stora staden! Till exempel så hade vi i onsdags våra sista lektioner för terminen! Det betyder dock inte på något sätt att vi inte har att göra! Här slutar lektionerna så tidigt för att man sedan ska ha tid att jobba med alla sina uppgifter, som alla ska vara inlämnade ungefär på samma datum. Det betyder för min del busy April!

 

Två norskor har anlänt till International House, Inger och Hallegjerd. De är båda rätt så trevliga, men de tycker nog att det är svårt att komma in till hundra procent i vår lilla grupp, eftersom vi redan är så tajta. Men vi försöker få med dem in i gemenskapen!

 

Det som står på tapeten den närmsta veckan är att vi ska få en bunt holländskor hit, de som ska ta hand om oss sedan den veckan då vi åker på utbyte till Holland. Det är fyra tjejer från Hogeschool i Leiden som kommer. Av intrycket som vi har fått av tjejerna via mailkontakt med dem så verkar de trevliga! Det verkar till och med som att det löser sig med boende för de stackarna! Meningen är ju att de ska bo hemma hos studenter här i England, men eftersom alla vi internationella studenter inte kan ha någon boende hos oss här utan att det kostar pengar så har det varit många vändor hit och dit hur vi skulle göra med boendet. Antagligen kommer en eller ett par stycken att bo här på International House, eftersom att portugisiske Daniel aldrig är i sitt rum. Varför han inte är det får ni lista ut själva.. Vi har i alla fall planerat värsta grymma veckan med holländskorna, allt från the Tate Art gallery till Camden Market till shopping på Oxford Street till Greenwich till pubrunda. Dessutom ska vi på möten och workshops på universitetet plus besöka grundskolor, så det kommer att bli en fullsmockad, hektisk vecka, men förhoppningsvis så kommer det att bli jätteroligt och givande också!

 

Jag måste ju erkänna att det är idag torsdag, och vi är inte ute och festar! Vi går ju alltid ut på torsdagar, men idag blev det liksom inget av, det är första gången sen vi kom hit för åtta veckor sen! Sarah har sina föräldrar på besök, så hon bor på ett hotell med dem inne i centrum. Alex har gått och blivit förkyld och Heidi har sin pojkvän på besök, så det kändes inte riktigt som att det var läge för utgång ikväll. Nej, i stället sitter jag och Alex och jobbar febrilt med våra Power Point Presentationer i Foundation Art som ska vara inlämnade i morgon. Jag vet, det är bra att vara ute i god tid. Jag är faktiskt färdig med min, jag ska bara printa ut sidorna i morgon innan lektionen börjar.

 

Vad har jag annars att rapportera, måntro? Tja, jag funderar på att åka till Rom i slutet av april. Portugiserna hade hittat billiga flygbiljetter dit och ville gärna att vi skulle följa med. Och eftersom jag har snålat lite nu på sistone så hoppas jag kunna ha råd med det. Tänk er, Rom! Åh, jag hoppas verkligen att det blir av!

 

Jag har även försökt vara lite duktig av mig på sista tiden! Sarah och jag har gjort det till en vana att ett par, tre gånger i veckan ta en Power Walk längs med Themsen det första vi gör på morgonen. Det blir ju annars inte så mycket motionerande, så vi tyckte att det var dags att ta tag i våra liv.. Eller nåt.. Dad, do you remember that stupid commercial they had in the States: ”Just walk away the pounds!”? That’s what we’re doing! Jag har även börjat äta ÄNNU mer grönsaker, så förhoppningsvis ska det ge resultat någon gång i framtiden. Men det är inte lätt ska jag säga, när man bor i lillebrodern till U.S.A. Britternas matvanor skulle få Fredrik Paulún att gråta sig till sömns om nätterna!

 

Nej, nu är det dags att klara av det sista på Power Point presentationen och sen gå till sängs! See you later, som alla säger här! /Julia-Gulia (som Alex kallar mig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback