Please mind the gap between the platform and the train

Please mind the gap. Caution! Wet floor. For your own safety and security, keep this door closed at ALL times. Caution! Uneven surface, please take care. Keep your belongings with you at ALL times.

Efter smärre klagomål på att vara dålig på att uppdatera min blogg och ha blivit kallad ”bloggmördare”, så tänkte jag att det är väl dags nu då. Ja, det är det sannerligen! Jag har tänkt åtaliga gånger att jag borde, borde, BORDE uppdatera, eftersom det var ett bra tag sen jag skrev. Håll i er nu, för nu kommer en resumé av de senaste veckorna:

Påsken:
Påsken blev mycket lugn och stillsam, med lagom mycket mat och en hel del pluggande. Jag slet mitt hår och jobbade frenetiskt med min 4000-ords uppsats i art, som blev helt klar! Vill ni ta del av denna underbara avhandling, kontakta mig och ni kan få ta del av detta underbara mästerverk! ”The values of art during the Primary years”. Låter det flummigt? Jag måste erkänna att det var mycket intressant och lärorikt att skriva uppsatsen, eftersom den fick mig att inse att bild och form har extremt många fördelar och funktioner som ämne i skolan. Den 18:e april lämnade jag i alla fall in både uppsatsen och min artportfolio. Håll nu tummarna för att båda blir godkända!

Besök från Sverige:
Mellan den 19:e och den 21:a april hade jag besök från Sverige. Mattias föräldrar hade ju blivit ”tvingade” att komma hit och hälsa på, genom att de fick flygbiljetter i julklapp (som de tydligen fick betala själva, skäms Mattias!). Det var i alla fall mycket trevligt att ha dem här. När man har besök från Sverige så blir det på något sätt så påtagligt att den världen jag lever i här bara är tillfällig, och att det finns så mycket att komma tillbaka till i Sverige.. Nåväl, tillbaka till ämnet! Det blev en del självklara turistattraktioner såsom Big Ben, promenad över Tower Bridge, en flygtur i the London Eye, ett besök på Madame Taussaud´s och en tur till Greenwich där vi besteg kullen och tog en titt på nollmeridianen. Självklart så fick de även äran att se mitt underbara boende och göra ett besök på vår lokala pub här i Woolwich.

Besök från Sverige nr 2:
Den 1:a maj fick jag återigen besök från Sverige, denna gång från den käraste och viktigaste personen i mitt liv, nämligen Mattias. Vi hade en kväll och en hel dag tillsammans, och då får man ju försöka klämma in så mycket man kan på kort tid. På tisdagen spenderade vi halva dagen på Imperial War museum, som var otroligt intressant! Resten av dagen ägnade vi åt ett besök i Covent Garden och lite meningslöst tågåkande (muppande om ni så vill).

Irland:
Tidigt på onsdagsmorgonen gav jag och Alexandra oss av mot Stansted flygplats. Resmålet var Dublin, Irland. Anledningen till att vi åkte just vid detta tillfälle var att våra klasskompisar från Malmö högskola var där på studieresa, så vi mötte upp med dem. Det var ett kärt återseende! Det man har saknat mest vad gäller skolan är den fantastiska gemenskapen som finns i klassen på MaH. Vi tog det ganska lugnt, Alexandra och jag. Vi promenerade runt i Dublin, gick in på en pub lite här och där och drack en Kilkenny. Vi följde med vår klass till Guinness Storehouse, så nu vet vi allt om hur man tillverkar Guinness. Vi stannade i tre nätter och bodde på ett vandrarhem, i ett 20-bäddarsrum. Ja, ska man ha det billigt så får man inte vara så kräsen. Vi betalade 400 SEK var för tre nätter på vandrarhemmet, så det var helt ok. Det var dessutom ett mycket bättre och fräschare vandrarhem än det som vi bodde på i Skottland, och det ingick dessutom frukost. Visst gillar jag Dublin som stad, den är lagom stor och ganska mysig, men jag är glad att jag har varit på Irland tidigare, för om man bara åker till Dublin ett par dagar så får man inte rätt intryck av landet. Irland är ju landsbygd, gröna fält och kossor lite överallt. Både jag och Alex är väldigt nöjda med vår resa, det var skönt att komma ifrån International House ett tag och se något annat!

Kommentarer
Postat av: Antonastri

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback