Don't drink & drive, men mycket kaffe blir det..

Tänk att fylla 60 år! Idag firades bibliotikarien på min praktik-skola med pompa och ståt, för hon fyller 60 år idag! När jag hörde talas om att hon idag skulle firas, trodde jag att hon skulle fylla 50! Oj, oj, oj, så fräsch hon är! Och jag har en liten teori om det där. Vi som jobbar/i framtiden kommer att jobba med barn och ungdomar, vi måste väl ha goda chanser att kunna hålla oss forever young? Vi kommer alltid att hänga med i svängarna, ha koll på vad som är inne, vad som är ute o.s.v.

Det är så fantastiskt, härligt, underbart att jag har hamnat på Vipan för att ha praktik! Mina handledare är världens bästa och dessutom gillar de mig! (av någon outgrundlig anledning) Det kommer i slutet av den här terminen bli tråkigt att ta farväl, nästa praktik blir hösten 2008..

Just nu pågår en kampanj ute på gymnasieskolor; Don'r drink & drive. Vägverket kommer ut till skolorna och visar en film om folk som på något sätt har blivit skadade p.g.a rattfylla. Idag var det årskurs 2:s tur att titta på filmen, och jag tog tillfället i akt att närvara. Det var en mycket stark film, vid flera tillfällen började jag nästan gråta. En mamma ska inte behöva begrava sin tonårsdotter för att en full tonåring satte sig bakom ratten.. Men så ser verkligheten ut, och jag tycker att det är jättebra att man snackar om sådana här saker i skolan. När tjejen från Vägverket frågade hur många av alla i lokalen som kände någon som de visste har kört rattfull, så var det en skog av händer som räcktes upp, jag blev faktiskt riktigt chokad! My message today is: don't drink & drive, for God's sake!

En annan sak som jag har tänkt på är det här med kaffe. Jag tror att jag i och med praktiken får lite för mycket av denna varan. Jag har till och med börjat bli kaffesugen! På Vipan har vi världens lyxigaste kaffemaskin, men jag insåg efter ett par dagar att 78 cappuchinos och 53 espressochocks om dagen nog inte är så bra för hälsan. Jag försöker nu att begränsa mig till ett par koppar vanligt kaffe med mjölk om dagen, men mycket kaffe blir det, när man är ute på en arbetsplats..

Auf wiederhören!

/joolz



Kommentarer
Postat av: ängeln

wow uppdatering igen ;-)

2006-10-12 @ 22:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback