It's a small world, after all..

Här följer tre små historier som alla visar på hur liten världen egentligen är!

Berättelse nummer ett:
På min praktik har jag två tysklektioner i veckan, där jag sitter själv med en kille och jobbar, då han läser Tyska steg 2, och de andra i hans klass läser Tyska steg 4. Normalt sett får deras lärare springa fram och tillbaka mellan grupprummet och klassrummet, men under mina praktikveckor har jag gjort en insats för att den här killen ska få ut lite mer av sina tysklektioer, och för att den större gruppen ska slippa ha en lärare som flänger fram och tillbaka. Nu till saken. Under den andra lektionen som jag och den här killen hade tillsammans så råkade han nämna att han bor i Arlöv. Jasså, säger jag, det gör ju jag med! När vi pratar vidare lite grann så visar det sig att vi båda bor här i höghusgettot, bara några hus ifrån varandra!

Berättelse nummer två:
I fredags var jag och tränade efter skolan. Efteråt tog jag som vanligt buss nummer 130 hem. Vid Värnhemstorget stiger det på ett antal passagerare. En av dem är en tjej som jag känner igen. Jag har sett henne på lärarhögskolan. Men det finns ytterligare en anledning till varför jag känner igen henne. Hon kommer ifrån Nässjö. Det finns gott om platser i bussen, men hon väljer att sätta sig bredvid mig. Hon harklar sig och frågar "Finns det mer än ett stopp i Arlöv?" Jaa, det gör det, svarar jag. "Jag ska av på en hållplats som heter Ringvägen." Ja men det vet jag vart det är, det är en hållplats innan den som jag ska av på, jag säger till när vi är där. Jag hade nästan på tungan att fråga henne om hon kommer från Nässjö och vad som för henne till Arlöv en fredagskväll som den här, men jag avstår i sista sekunden..

Berättelse nummer tre:
Som bekant så jobbar ju jag hos Göran i Bjärred varannan helg. Efter jobbet i lördags ringde jag till mormor, mest bara för att säga hej och höra så att allt var bra. Vi började prata lite om mitt jobb, och efter en stund så berättar mormor att hon och morfar har ett par bekanta som bor i Bjärred. Men det roliga är som följer: mormor och morfars bekanta har en son. Denna son bor granne med Göran!

Tänk så liten världen egentligen är!

Love you all! /Joolz



Kommentarer
Postat av: Ängeln

jag tror att världen är extra liten när man kommer från nö!

Jag vet en Nö-flikka som läser i Malmö kan det varit hon tro? Född 86

Ses till helgen

2006-10-18 @ 10:11:20
Postat av: Hanna

Nässjö är ett sant Aber, sanna mina ord!

men det är ganska charmigt ändå ;)

Ses snart

2006-10-18 @ 14:37:54
Postat av: Antoniolily

Hey, this is a great site, I learned a lot!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback