På sin plats med en uppdatering!

Ja, nu är det väl minst sagt dags för en liten uppdtatering igen! Jag är fruktansvärt dålig på att regelbundet uppdatera denna fascionabla blogg, but I am doing my best folks, I promise!

För att nämna ett ord om bokmässan för två veckor sedan så var den fantastisk! I alla kategorier, såsom mässan själv, umgänget, maten, drycken, vädret, staden.. För en fullständig redogörelse av helgen kan jag rekommendera http://angelmedhorn.blogg.se!

Jag vill här i en paragraf för sig tacka min kära BRODER för hans sköna inlägg. Jag kan meddela att det är både en och två av dina fans som har undrat vart dina kommentarer har tagit vägen, så de är nog lättade nu när du gjort comeback! Tack, kära broder!

Vad ska man mer säga om Julias liv på sistone? Det är minst sagt fullproppat! Jag har redan hunnit ha en hel veckas praktik på Vipan i Lund, och två veckor till väntar. Jag trivs som fisken i vattnet, men det är ändå lite ångestfyllt att ha praktik. man har liksom ingen given plats ute på skolan, inget skrivbord att sitta vid, ingen dator att göra research på.. Men jag tackar min lyckliga stjärna över att jag har sådana fantastiska handledare! Praktiken innebär ju även att man kan lägga den ångestfyllda uppsatsen lite åt sidan. För när man har praktik har man varken tid eller ork till något annat än just praktiken..

Vad mer då? Jo, jag tror att man kan säga att hösten har nått Skåne. Allt som oftast så tycker jag mig höra stora, tunga regndroppar landa mot mitt fönster utanför. Idag var det grått, det var trist, det var blött. Och jag fick anledning att använda mina grönblommiga gummistövlar. Jag har dock så fullt upp just nu att jag nästan tror, och hoppas, att höstedepressionen i år kommer att utebli!

Och förra helgen jobbades det hos Göran. Det är ju ändå ett fantastiskt jobb jag har! Söndagens aktivitet bestod av att baka äppelpaj och ta med den in till pratglada grannen och där intaga X cl sherry. Undrar om det egentligen är tillåtet på arbetstid? Jaja, Astrid insiterade i alla fall: "Flickebarnet ska ju ta bussen hem, så det skadar inte med en sherry!" (Astrid är 88 år gammal och har alltid fullt upp!)

Och framtiden? Jo, i morgon så bär det av till Växjö för umgänge med gamla järngänget från Nässjö. Ska bli trevligt att göra den staden farlig, det har jag inte gjort förut! Och det ska bli super att träffa hela gänget igen och dricka en massa vin och dansa hela natten lång.., om nu de där gamla tanterna pallar trycket förstås! ;-)

Nej, nu måste man kolla in vem som får åka hem från Idol 2006!

Ha en nice helg!

Puss och kräm!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

du borde tänka på vem du kallar tant... mig veterligen somnade du först som vanligt. det är ingen stil på dagens ungdom, ingen stil. ;-)

2006-10-09 @ 23:25:33
Postat av: Halva Team Sweden

Är även dödligt glad över att BRODERN skrivit igen, Kombinationen JooLZ plus BRODER är underbar! helt Wonderbar!

Kisses

2006-10-17 @ 12:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback