Jag hatar bussen på söndagar

Bussen på en söndagsmorgon är inte pålitlig! I vanliga fall kan man räkna med att bussen är åtminstone 2 minuter sen, men idag?! Jo, idag så är den 2 minuter TIDIG! Och vad innebar det? Jo, att Julia missade bussen med ungefär 2 minuter. Men vad gör väl det, jag var glad ändå jag! Jag hade ju egentligen ingen tip att passa, ville bara vara på gymmet så tidigt som möjligt. Det gick en annan buss nere från centrum ganska snart efter den jag missade, så det löste sig!

Ja, något som jag missade att berätta igår är ju att jag har börjat mitt nya liv (jag vet, ni har hört den förut)! Jag har alltså införskaffat mig ett årskort på Friskis och Svettis, med rubb och stubb: gym, jympa, spinning, areobic, simhall - hela kitet! Så nu har jag lovat mig själv att verkligen se till att använda det där kortet, som jag har spenderat flera tusen kronor på.
    Man skulle ju kunna förvänta sig att man skulle vara den enda människan på ett gym klockan nio en söndagsmorgon, men icke! Det var ingen trängsel precis, men några stycken hurtiga, morgonpigga människor hade hittat dit, minsann. Framåt klockan tio och därefter dropadde det in en hel del folk, de flesta kvinnor, faktiskt. Jag som trodde att man skulle känna sig som en utböling på ett gym bland 35-åriga biffar som tränar med fria vikter, men tänk så fel man kan ha! Jag trodde attt jag skulle tycka att det är tråkigt att träna på gym, men det är faktiskt riktigt inspirerande! Man kan göra allt i sin egen takt och man får lite tid bara för sig själv och sitt eget välbefinnande. Ja, det är sant som någon sa: Man kan ju inte veta om man gillar det innan man har provat!

Närmst på schemat just nu står att ta mig igenom X antal sidor i ett kompendium och svara på sisådär 70 000 instuderingsfrågor. Städningen får jag ta tag i någon annan gång, efter jul kanske.. I morgon är det måndag igen och en ny fullspäckad vecka att se fram emot.

Ikväll följer vi väl med spänning valvakan? Okej, Hanna, jag visste väl redan innerst inne att du skulle rösta på han den där slajmiga ormen Ohly, men jag klagade faktiskt aldrig på politiken han står för, bara på honom som person!

So long!

Joolz

P.S. Fotodagboken uppdaterad idag! www.fotodagbok.net/~joolz/

Kommentarer
Postat av: Ängeln

uppbokad hela hösten... syns i vår?! ;-)

2006-09-18 @ 08:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback