Tidig spinning förlänger livet!

Det är mycket nu, som man brukar säga. Åtskilliga sidor som ska läsas igenom, strykas under, uppgifter som ska göras och kommande praktik att planera. Att dessutom jobba 25% gör ju att man har lite mer att leva av varje månad, vilket är grymt skönt, men det gör att tiden blir knapp! Det är så mycket jag vill hinna göra i höst och så många jag vill hinna träffa! Tyvärr räcker inte tiden till allt man vill, utan det gäller att prioritera.

Kommande helg kan man ju i alla fall inte undgå att se fram emot en massa! I morgon kväll bär tåget av mot Göteborg C och en helg med BOKMÄSSA och härligt umgänge med fantastiska quinnor! Kommer säkert att bli en helg med mycket hets, trötta ben, glada skratt och ett och annat glas rött! =)

Jag testade idag att gå på tidigt-på-morgonen-spinning. Klockan 07.00 var jag och ett tiotal andra morgonpigga tjejer (och en kille) redo att ge oss på uppförsbackarna. Och puh vad härligt och jobbigt det var! Att ha startat dagen med ett stenhårt träningspass bäddar för mycket energi resten av dagen! Det är så skönt att ha kommit igång ordentligt igen, nu ska jag bara se till att hålla igång det också, jag med mitt årskort!

Nu bär det strax in till Lund för middag och socialt umgänge!

/Joolz

Kommentarer
Postat av: Henrik "The Divine Lord of All" Kylberg

Hejsan. Det var längesen nu. Har du saknat mig? Klart som fan att du har, det förstår jag väl! Vad vore en blogg utan ett antal klämkäcka kommentarer som dessutom är riktigt irriterande? Jag tror att vi båda vet svaret på det, den bästa bloggen i världen! Jag har inte kommenterat på länge, men till min förvåning så har jag trots det inte alls mycket att ta upp. Kanske beror det på att det inte händer så mycket, men det är inget jag kan svära på!

Först och främst hörde jag att du skulle komma hem någon gång när far var bortrest. Jag hörde det inte av dig, vi hörs ju aldrig av du vet. Jag hörde också att du hade en hemlig (med hemlig menar jag egentligen motsatsen) önskan om att få rejält med stryk i badminton. Det kommer bli kul, för mig. Varför inte göra slag i saken och spela bordtennis också? Kanske lite tennis, eller varför inte alla racketsproter man kan hitta på (förutsatt att lacrosse inte är en racketsport)? Jag får väl i och för sig erkänna att jag knappast är överjävlig på squash, men det är ju roligt att sporten heter precis som en grönsak! Hehehe, riktigt kul faktiskt!

När vi ändå är inne på ämnet så kan jag väl ändå berätta att ett annat ord som kan betyda fler än en sak är matt. En matt yta eller en matt människa? Det är ingen som vet. Ett annat sådant roligt ord är som du kanske vet linje. Är det en rak linje dragen med exempelvis en penna eller är det en trafiklinje? Ingen aning! Jag har fler exempel, värt att nämna speciellt är väl ändå hopptorn. Är det ett sådant man hoppar från eller är det ett falskt torn av ens drömmar och hopp? Jag låter dig besvara den frågan.

Något jag måste berätta för dig är att jag har hittat något som du kommer tycka mycket om. Nej, jag har inte hittat mig själv än men det är nog inte så farligt. Du gillar ju redan mig nåt så in i helvete! Kanske har du hört talas om en rock- och/eller popgrupp som kallar sig för Heavenly. Om du inte har en aning om vad jag talar om så föreslår jag att du nu letar igenom någon gammal bögskiva eller något annat gammalt som jag har skickat. Någonstans bör du finna Heavenly, lyssna in dig på det en liten stund och återkom sedan till skärmen. Jag antar att vi är överens om att de låtar du har fått av mig hittills är guld värda.

Då över till det väsentliga. De har ganska nyligen släppt ett nytt album som av någon anledning heter "Virus". Detta är utan tvekan det bästa de någonsin har gjort, skivan utklassar de andra tre tillsammans med hästlängder (hästar är ju ganska långa som du vet). För att illustrera att albumet faktiskt är så bra att man börjar gråta tänkte jag här ge dig ett utdrag från låten jag först fastnade för (den heter Spill Blood on Fire): Let's talk about fight, PANG! (panget är inte en del av texten utan en cool ljudeffekt). Let's talk about misery, let's talk about hate, that's the way! Tralalala power! Hmmmmmm fucking reality! Spill blood on fire! Hola fit beyond the grave. Bra, eller hur? Jag hör inte alltid exakt vad han sjunger, men det är nog för att han är från Frankrike. Men komponera vackra melodier kan han, oj oj oj. Kanske till och med bättre än Tobias Sammet? Den frågan låter jag dig besvara.

Det var något annat jag tänkte nämna. Just det! Jag hoppas att du är nöjd nu, moderatjävel! Menar jag moderat i politisk mening eller menar jag det ordagrant? Det vet du inte! Hehehehehe. I alla fall så hoppas jag att du är nöjd med vad samhället har blivit efter att alliansen (som för övrigt närmast kan liknas vid en sekt) har tagit över. Numera vaknar jag upp varje dag i det helvete vi kallar för Sverige (det är inte endast ett helvete för att KD får driva sin sjukligt diskriminerande politik). Det var till och med bättre när de högervridna idioterna som kallar sig för Socialdemokrater regerade. Ohly är kung och borde utses till diktator över hela världen! Det roliga är väl mest att din blåa röst i riksdagsvalet gynnar mig mycket mer än vad det gynnar dig, men det är inte mer än lovligt rätt åt dig. Hoppas att det gjorde ordentligt ont!

Vad var det annars du hade haft för dig? Tidigt upp på morgonen, bussen är jobbig och socialt umgänge. Något sådant var det nog. Det verkar vara en hel del socialt umgänge, men tänk på att man inte behöver supa hela tiden! Nu kommer alltså delen där jag i egenskap av äldre och smartare (att jag skulle vara smartare är väl relativt, men kanske finns det något område där jag kan råka vara smartare än dig) kommer med råd och tips. Ta vara på dig och dina närmaste. Döda inte folk på diverse trottoarer av misstag. Tugga inte tuggummi som du har hittat på gatan (om det inte ser väldigt smarrigt ut). Locka inte håret bara för att du är avundsjuk på din storebror. Gråt över spilld mjölk och över hur klantig du var att spilla den. Tänk på att Surrection spelar live i Nässjö den 20:e oktober. Annars var det väl inte så mycket mer, förutom att Brynäs IF är för jävla bra nu.

Be constructive, fuck the world!
Henrik!

2006-10-03 @ 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback