Adverbial: det snurrar i huvudet.

Helgen var greeeeeeeat! En fem timmar och tjugo minuter lång resa känns inte så himla mycket i gott sällskap! Min tanke var ju att sitta och läsa "Wir Kinder vom Bahnhof Zoo" hela vägen, men de första timmarna gick åt till att snacka skit med Becci i stället! Det är så himla underbart att prata engelska. Jag saknar det verkligen!

Framemot 19.30 i fredags passerade vi Nässjö med tåget, och tänka sig, där stod mormor och morfar på perrongen med köttbullemackor till oss! =) Det var mycket uppskattat!
Vid 22.40 anlände vi på Stockholm C. Där stod en styck Tobias (Mattias bror) och väntade på oss! Inte det minsta behövde jag tänka själv på vart vi skulle, vilket tåg vi skulle med eller hur man fixade biljetter. Allt var redan ordnat, det var bara att föja efter Tobias! Trötta kom vi fram till hans lägenhet i Nynäshamn och stupade genast i säng.

På lördagen strålade solen, men i vinden var det riktigt kyligt. Vi gladde oss dock åt att det åtminstone inte regnade! Vi hann med ett besök på Skansen (jag hade ingen aaaaaaaaaaning om att det var så stort!) där vi promenarade bland de gammalmodiga husen, kollade på uttrar, björnar (som producerade nya björnar ;-) och lite annat smått och gott.
Nästa anhalt blev Vasamuseet, som nog imponerade en del på Becci. Men visst är det lite förargligt; ett sådant stort skepp, och så hann det bara 1300 meter ut på havet!
Nöjda med dagen så begav vi oss mot Stockholm C, för att ta pendeln ut till Nynäshamn igen. Kvällen blev lagom lugn och mysig. Tobias lagade mat åt oss (ok, vi hjälpte till lite), vi käkade och tog ett glas vin, pratade om det svenska vs. det amerikanska livet.. Sen blev det filmtittande uppkrupna i Tobias otroligt bekväma soffa. Tyvärr somnade både jag och Becci in och missade slutet av filmen, men shit happens liksom! Det var ganska komiskt att Tobias kollade på hela filmen, eftersom det var en väldigt "tjejig" film..
Dödströtta lade vi oss för att sova, mmmmmmmmmmmm!

På söndagen hann vi med ett besök på slottet, en promenad i gamla stan och sen en guidad rundtur i Riksdagen. Efter det intog vi en god tacos-måltid innan det var dags att sätta sig på tåget tillbaka mot Malmö. Trötta men nöjda skiljdes jag och Becci åt när jag hoppade av i Lund. Nu har hon fått se vår vackra huvudstad också, så nu kan hon åka hem till USA och skryta! =)

Och idag var det back to school. Visst TYCKER jag verkligen att språk är helt fantastiskt att plugga, men idag satt jag verkligen och kände mig som ett levande frågetecken, och orkade inte riktigt anstränga mig för att verkligen förstå det som läraren pratade om. Det är inte så svårt egentligen, det där med alla adverbialen, men när hon rabblar ett efter ett och säger "det här är viktigt att tänka på" och "detta är bra att kunna" och "lär er det här utantill" och så lite enskilda fall och undantag här och där, då snurrade det till slut bara i huvudet på mig. Men jag var trött idag. Väldigt trött faktiskt. Alldeles för lite sömn har det blivit de senaste nätterna, men livet är hårt ibland.

Nej, nu gott folk måste jag gå och kolla på mitt inspelade Grey's Anatomy, så jag är uppdaterad inför onsdagens nya, fräscha program!  =)


Love and Peace

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Go kväll!
En lyckad helg i sthlm blev det läser jag. Hehe, jag har också haft tyskalektion idag. Går på b-grammatiken när det passar in. Ha det bra.
Kram

Postat av: Ängeln

vill oxå leka turist i sthlm... tyvärr har jag klarat av typ alla ovanstående turistattraktioner...

språk är ett ABER!

2007-04-23 @ 22:27:48
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Ängeln

idag är det tis... då är jag fri förutsatt att jag kommer hem i hyfsad tid. imorgon ons är jag Madames och tors tvättar och packar jag inför hel helg i Uppsala. Hemma ons igen... så idag eller nästa vecka.

kramar

2007-04-24 @ 08:48:17
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback