Jubelidiot!

En RIKTIG jubelidiot körde förbi mig idag när jag cyklade hem från bussen efter jobbet. Två små tjejer har tryckt på knappen vid övergångsstället, det har redan blivit rött för trafiken, och vad händer då? Jo, en jubelidiot till motorcyklist drar förbi i säkert 90 km/h (på 50-väg)! Jag blir så ARG! Det stod två små flickor där och skulle just gå över gatan! Vad tänkte han med (eller kanske hon)?! Sååå bråttom kan man väl ändå inte ha? Det är ju inte konstigt att folk dör i trafiken. Jag hade velat stanna den där motorcyklisten och säga honom/henne ett och annat, och gärna slå honom/henne på käften också! Så GÖR man bara inte!

Måste tillägna några rader (eller snarare nästan hela inlägget) i dagens blogg till fredagens äventyr! GUD vad KUL det var! Så sjuuuukt roligt var det längesen jag hade! Eller i och för sig så hade jag sjukt kul för två veckor sen på schlager-kvällen på Helsingkrona Nation också, men fredagskvällen slår nog till och med det!

Det började med god middag här hemma hos mig tillsammans med Annie och hennes trevliga väninna Emelie. Vi pratade om allt möjligt, både om vardagens små enkla saker och om livets mer invecklade mysterium. Vi skrattade massor, drack massor, och mot slutet, när jag hade rotat fram ett gammalt sånghäfte från Midsommar -06, så sjöng vi också massor!

En flaksa vin, ett glas martini och en stark drink senare blev det språngmarsch/cykeltur till stationen, för att hinna med tåget in till Lund. Smidigt med Pågatåget, för jag kunde ta med min cykel! =) Väl inne i Lund så tog vi en väldigt lång omväg (tror jag iaf, det var Emelie som visade vägen), men till slut så kom vi i alla fall fram till Blekingska Nationen! Och in kom vi! Vi hittade till baren, men tyvärr fick jag aldrig min pubmacka och alkoholfria drink som jag ville ha.. Ett glas vatten blev det till slut, och sen, SEN! Dåååå kom The Animal Five ut på scenen och det var dags att röja! "Nej här bak kan vi inte stå, kom igen nu, vi ställer oss längst fram vid scenen". Och det gjorde vi. Och vi röjde. Jag tror att det typ kan ha sett ut som att jag var hög eller nåt. Jag kände mig som om jag skulle kunnat vara det. Inte för att jag vet riktigt hur det känns, men jag kan tänka mig. Mina fötter bara rörde på sig, hela min kropp svingades fram och tillbaka, jag var glad, jag hade kul och det var underbart! The Animal Five har sån där skön pop/rock stil som är sjukt skönt att dansa till! Sångaren i bandet trodde nog att jag kunde alla texterna utantill eller nåt, för han gav mikrofonen till mig. Jag bara skrek jag, och det funkade ju det med! The Animal Five äääääälskade mig! Och vet ni vad? Framåt slutet av konserten hoppar sångaren ut i publiken, svettig och dan, och vad gör han? Jo, han ger mig en svettig, blöt puss på munnen! Det var en grabb som verkligen ville visa sitt största fan sin kärlek ;-)! Och Annie då? Jodå, hon fick t.o.m med sig ett minne hem. Gissa vad? Jo, sångarens svett-handduk! Haha, det var kul det!

Som sagt, kvällen var sjuuukt lyckad. Okej, lite galna var vi kanske. Okej, lite mindre kanske vi borde ha druckit. Men what the hell, det var värt det! Lite uttorkning och huvudvärk långt in på lördagseftermiddagen var ett billigt pris att betala för en sån helskön kväll! Nu längtar vi bara till Siesta-festivalen i Hässleholm i slutet av maj, för då kommer The Animal Five dit, och då ska vi rocka (igen)! Ja, du Henrik, du hade varit stolt över mig om du hade sett mig där längst framme vis scenen i fredags när jag head-bangade loss!

Nu ska det lagas middag och packas inför min stora, långa resa i morgon!

Puzz å kräm (hallon)

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

jag anar att bakfyllan inte slår en viss annan upplevelse ;-)

jag vill oxå ha en blött kyss! kanske inte av den sångaren eller är han het?

Postat av: Alex

Du är så cool! önskar jag sett dig rocka! för det vet jag ju att du kan! Coolast på stan! Jag ska snart packa, åker hem till Närsjö! Måste ju se Victor och sen så ska jag få ärva massa historia och engelsk litteratur av H-G! Lovar att jag håller ögonen öppna om jag ser nånting tyskt, eller sånt där engelskt som du gillar! :-) nej men nu ska mina blommor få duscha!

Puss puss Love you looong time!

2007-04-01 @ 19:33:31
URL: http://Wulff.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Gud, va kul det låter. En riktigt lyckad utekväll. Jag vill komma och prova studentlivet i Lund! Ses i påsk. Kram

2007-04-01 @ 22:53:45
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Hanna

Ahhhh

Jag blir avundsjuk, vill också ha en sån hysterisk utekväll ;)

2007-04-03 @ 10:00:45
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Ängeln

ja varför? en fråga som aldrig kommer få ngt svar och jag vet att jag kommer återgå till att göra saker jag inte vill göra, träffa människor jag inte vill träffa osv

2007-04-05 @ 09:00:42
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Henrik

Hej Julia!
Jag har äntligen lärt mig hur man skriver rubriker i bloggar, jag förstår inte riktigt varför du inte har lärt mig det tidigare. Nu tänker jag i alla fall kommentera igen, även om det känns väldigt längesen. Till min förvåning har det dock inte hänt så jävla mycket sen jag var här senast. Jag måste väl erkänna det, jag har inte läst bloggen på ett par veckor. Skälet till det är mycket enkelt, när Brynäs åkte ur slutspelet så försvann meningen med livet som luften i en ballong. Det kanske låter larvigt, men jag har kommit över det nu eftersom det var typ en månad sen. Vill just du som läser detta uppleva samma smärta som jag gick igenom, testa då att föda trillingar samtidigt som du funderar på hur du ska uttrycka meningen "Jag gör som jag vill och jag hoppas att du dör av ett avsiktligt snitt i din äckliga halspulsåder" på ett sätt som låter smidigt.
Jag har nu förstått att Brynäs kommer tillbaka nästa år, även om jag har gråtit fler tårar över det hela än jag vill berätta. Det har hänt mycket sen dess, det mesta kan jag inte säga här, dels för att det skulle ta för stor plats, men mest för att du av någon jävla anledning känner till det mesta redan. Jag känner i och för sig inte till så mycket av vad du håller på med, så låt mig helt enkelt kommentera det. Vad i helvete håller du på med?
Sen jag var här senast har jag fått en del frågor och liknande. Med "liknande" menar jag skit som slängs åt mitt håll för att jag ska fånga upp just denna skit. Jag tänkte faktiskt hålla mig till dessa saker i denna lilla kommentar, även om jag kanske borde vara lite mer fantasifull. Min fantasi är lika med något som du aldrig kan komma i närheten av (eller har jag fel?). För det första är Caffe jävla Latte gott, om man gillar den dåliga behandlingen av djur som ska slaktas och smaken av varm mjölk. Visst, jag är full av skit, men vad kan du göra åt saken? Kaffe Latte är varm mjölk för barn som inte kan sova, alltså är det till för barn som är för fjantiga för att tåla lite whisky.
Sen ställde du den smidiga frågan angånde min kärlek till saker och ting. Det jag älskar mest i hela livet (för tillfället) är Brynäs IF. Jag mådde så jävla dåligt att jag började bli rädd för vad som skulle hända om en viktig människa dog (typ en syster eller liknande). Kanske är det "töntigt" (du lär väl känna igen termen), men vad fan ska jag göra? Förneka mina känslor? Det tänker jag aldrig göra! Jag kan aldrig förklara varför jag började älska Brynäs, men om det är så jävla ofattbart så föreslår jag att du förklarar varför du älskar allt det du älskar.
Vidare nämnde du det här med att jag inte har gjort några skivor till dig som passar till påskhelvetet. Jag gör skivorna i min takt, en takt som helt och enkelt grundar sig på när och hur snabbt jag hittar bra skit. Devil in the tower är väl ändå bra? Det är en av mina absoluta favoriter, genom tiderna. Smaken är ju ändå som allt annat, förbannat jävla skum (eller jättebra).
Jag återkommer gärna en annan dag då du har mer att säga
/Henrik

2007-04-10 @ 00:29:18
URL: http://www.myspace.com/mindgameonline
Postat av: Henrik

Låt mig få byta stycke för helvete! Bloggjävel!

2007-04-10 @ 00:32:58
Postat av: Anna-Lena

Nu är till och jag bättre på att uppdatera än dig:)

2007-04-12 @ 23:00:06
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Mum

*asg* Jag kan se dig framför mig! Lysande! Rock on grrl! Hoppas att påsken var bra. Synd att vi inte sågs. Jag måste bli bättre på att plocka upp telefonen... Kanske tittar förbi i vår/sommar. kram

2007-04-13 @ 14:35:26
Postat av: Runetirill

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!

2009-05-07 @ 10:27:18
URL: http://runetirill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback