Om jag hade MC-körkort och en MC..

Ja, då skulle jag ha polerat lite på min MC så att den riktigt hade blänkt i solskenet. Sen skulle jag ha hoppat i mina slimmade MC-kläder och sett om möjligt ännu hetare ut än vanligt, tryckt ner hjälmen och på med solglasögonen och sen iväg. Fram, svisch, svisch, svisch över det skånska landskapet. Kanske skulle jag stanna någonstans längs med vägen, vid havet, ställa hojjen och sen ta en liten strandpromenad. Bara känna mig fri och njuta av det fina vädret.

Men eftersom jag varken har MC-körkort eller hoj, så sitter jag här i min lägenhet på tredje våningen med inglasad balkong, och drömmer om att en dag åtminstone kunna ha en egen uteplats, så man kan somna i solstolen i stället för i soffan framför TV:n. Vem vet, mer frisk luft kanske också hade kunnat bota denn nedrans huvudvärk!

So long!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt med drömmar! Vi var ute på premiäråk med sambons hoj igår kväll, och visst är det härligt. Dock lite för kallt ännu bara...

Postat av: evans

Hej! Jag såg just din kommentar i min blogg. Det måste vara skönt att bara ha tre terminer kvar. Visst är studentlivet härligt, men inte ekonomin... Hur ser det ut med jobb sen?

Jag gick inte en renodlad lärarutbildning, utan jag har plockat ihop till en examen med en massa fristående kurser. Jag läste allt på Mittuniversitetet, eller Mitthögskolan back then, i Östersund, Härnösand och Sundsvall.

2007-04-26 @ 20:23:54
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Ängeln

om du hade haft mc-kort och mc hade jag tvingat dig att ta med mig på picnic, bad och solnedgångar ;-)

2007-04-26 @ 22:10:23
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Henrik "kommentarer ska vara kortfattade" Kylberg

Hallå lillen. Det var ett tag sen jag var här inne och kollade, det fanns en tid då jag var inne ofta och tittade efter nya uppdateringar. En dag valde jag att helt enkelt skita i det för en tid, eftersom inga uppdaterningar fanns att skåda. Idag fick jag för mig att kolla lite och då fanns helt plötsligt en jävla massa inlägg. Kul att läsa lite om vad du har för dig. Förmodligen är det inte lika kul för dig att läsa om vad jag har att säga om vad du gör, men du har inte så mycket att välja på. Du har givetvis ett val, men du gillar mig alldeles för mycket för att inte läsa vad jag skriver. Nu tänker jag byta stycke, det kan hända att bloggen sabbar allt jag skriver och skiter i att jag vill byta stycke. Jag tyckte ändå att du skulle veta det.

Vi kanske kan börja med det du har skrivit senast, om motorcykel och sommar och sådär. Solsken kanske kan lindra huvudvärk, det vet jag inte. Jag har bara för ett par veckor sedan kommit på en sak som förmodligen är vetenskaplig (eftersom det är jag som har kommit på det helt själv). Jag kom att tänka på detta en dag när jag jämförde olika dagar och aktiviteter och det verkar vara så att man har mycket mindre huvudvärk om man inte har druckit litervis med whisky dagen innan. Så det är väl ett tips. Solsken kanske funkar, men bättre vore nog om du inte söp som ett jävla svin dagen innan. Jag vet, jag är full av goda idéer. Du behöver inte tacka mig, jag vet hur tacksam du är över att jag finns i ditt liv.

MC-kort ja. Du kommer nog förmodligen aldrig ta ett sådant. Nu kanske du undrar vad jag är för jävla idiot som påstår något sådant, men låt mig förklara innan du blir förbannad för helvete! Det är nämligen så här, jag kommer personligen aldrig åka motorcykel. Det är i alla fall vad jag tror eftersom jag är alltför livrädd för att sätta mig på en. Blotta tanken på att köra motorcykel skrämmer mig mer än Scary Movie (som är en mycket skrämmande skräckfilm). Eftersom jag bestämmer över dig så kommer du alltså aldrig åka motorcykel. Det är skönt för mig att veta. Fan ta dig om du inte lyder.

Nu kanske du undrar vad som händer i mitt liv, jag orkar inte ringa och prata så jag berättar det i korta drag nu. Vi hade "releaseparty" (vilket enligt mig är förbannat jävla gay) för nya demon igår. Det var jävligt roligt eftersom det kom mycket folk och spriten flödade hela kvällen lång. Det kom folk som jag inte kände, något som jag gillar som fan. Det finns inget bättre än att tala med okända människor. Vi spelade några låtar också, det gick sådär eftersom vi alla var halvt berusade (vilket främst märktes på trummisen). Annars går det bra att jobba natt, även om jag tror att det är orsaken till varför jag fortfarande är vaken och pigg.

Du fick VG på din tenta hörde jag (bokstavligt talat så hörde jag det inte, jag läste det). Jag får väl beklaga, det var inte så roligt. Får man vg har man bevisligen pluggat för mycket. Det måste vara jobbigt för dig att tänka på vad du skulle kunna ha gjort istället för att plugga de där extra timmarna du la ner. Det blir säkert bra, även om du inte direkt blir yngre. Vi blir faktiskt alla äldre för varje millenium (om farsan läser det här så vill jag säga att jag använder det ordet varje dag) som går. Det är väl på gott och ont antar jag, ett minus är väl att man måste ta mer ansvar för all jävla skit man gör. Jag väntar dock med iver på den dagen som jag blir kallad för "gubbjävel" första gången. Jag kan knappt vänta, jag ser fram emot det som fan.

Det gläder mig att du tycker att det är roligt att plugga, du verkar dessutom tycka att det är kul att läsa just språk. Vi har väl alla olika intressen, men för mig låter det förbannat jävla tråkigt. Jag har i och för sig aldrig varit "språkligt lagd", jag har svårt att uttrycka mig och sådär. Jag är mest intresserad av svordomar, så finns det några nya som jag inte känner till så får du gärna lära mig dem.

Du var alltså på Skansen när ni var i Stockholm. Varför? Det finns ju djur och sån skit där. Jag har aldrig förstått vad det är för nöje att titta på djur. "Åh, kolla, varelsen som ligger där helt jävla död på marken har päls". Vem fan har inte det? Det kanske var roligt av andra orsaker, kanske fanns det träd och liknande där också. Träd är ju också jävligt stimulerande att titta på. Det får mig att tänka på igelkotten, är den mer en gran eller mer ett äckligt djur som borde utrotas? Det är nog en fråga vi aldrig kommer att få svaret på.

Annars är ju Stockholm ganska trevligt, fastän det finns fyra fotbollslag där som inte kan spela fotboll. Det är väl fyra i Allsvenskan? Jag kan inte hålla räkningen, vem fan bryr sig om svensk fotboll över huvud taget? Jag förstår inte varför du tog upp det, det enda som är intressant är väl Champions League. Det spelar ingen roll, roliga museum finns det i Stockholm i alla fall. Är det sant att den nya regeringen har infört avgifter som inte fanns innan? Kanske är det bra, det är väl viktigare att folk som äger några hundra miljoner ska få några miljoner kronors avkastning än att folk ska få ta del av kultur och liknande.

Vidare så tänkte jag på det där du sa om att ni tittade på en "tjejfilm". Vad är egentligen en tjejfilm? Varför måste man vara sexistisk nog att dela in filmer i fack där man bestämmer vilka filmer som ska ses av vilket kön? En av de bästa filmerna som jag har sett är "True Romance", är det en kill- eller tjejfilm? Förmodligen är det vad man kan kalla för en jävligt manlig film, men ändå? Tjejer gillar ibland manliga saker. Som typ bögar, det är riktigt manligt att vara bög. Jag önskar jag vore bög, även om jag inte är det. Det har att göra med de fördomar jag har, alla homosexuella män jag har träffat har varit jävligt trevliga. Jag antar helt enkelt att alla är det, jag har en fördom vad gäller bögar men jag ska göra mitt bästa för att göra mig av med den.

Till sist vill jag säga två saker. Det ena är att länken jag använde som "min hemsida" är en länk till ett sjukt roligt videoklipp. Jag skrattade så jag grät när jag såg det första gången. För det andra så ville jag fråga hur det kommer att gå för Meredith och Derek? Vad fan är det frågan om liksom? Det är i alla fall spännande som fan!

Kommer jag på att jag har glömt något så skriver jag det senare, du får ha det så förbannat bra så länge!
Henrik!

Postat av: Mahjong Games

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2010-01-11 @ 14:55:41
URL: http://mahjong-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback