Und jetzt: STOCKHOLM!

Ni kanske tycker att det är väldigt längesedan som jag uppdaterade min blogg? Det är det också. Men det HADE inte behövt vara SÅÅ längesedan, om inte bloggen hade levt sitt eget lilla liv! Jag skrev nämligen ett litet inlägg här i måndags, men jag insåg några dagar senare att det aldrig publicerades! Nåja, kontentan av det inlägget var ungefär att det där gick ju inte så bra. Alltså det där med att jag skulle bli bättre på att uppdatera min blogg mer regelbundet. Jag fattar inte vart tiden tar vääääägen, och sen har jag så mycket att skriva om så att jag struntar i att skriva i stället, eftersom det då skulle ta för lång tid att skriva ner allt, och så går och går och går tiden, och alla ni, mina trogna läsare, får sitta där hemma och otåligt vänta på en ny uppdatering..

I måndags ville jag också med mitt inlägg meddela att jag dagen därpå, alltså i tisdags, skulle åka till Tyskland för att shoppa, och att jag senare skulle återkomma med ett referat av resan, så här kommer det:
Annie hämtade mig med sin (hennes föräldrars) URläckra SAAB-kombi. Vi är båda morgonpigga, och denna dag var jag på extra hysteriskt humör, vilket påpekades av Annie både en och två gånger under dagen. När vi kommer fram till Bron, så tänker vi att vi bara ska glida igenom, eftersom att Annies pappa har ett s.k. Bropass, eftersom han reser så mycket i jobbet. Men vad händer? Jo, detta bropass, som så smidigt skulle släppa in oss på bron, FUNKAR INTE. Så det blir till att betala cash.
Annie tog oss sedan lugnt och harmoniskt genom hela Danmark. Jag satt mest på passagerarsätet och tog foton och distraherade Annie i henne utomordentliga körning! ;-) Framme i Rödby hittade vi en färja som tog oss till Puttgarden. Inte långt från Puttgarden finns det en liten by som heter Heiligenhafen. Tänka sig att denna lilla by kan vara ett sånt turistmål! Varför? Jo, just det, där ligger ju den danska butiken Calles, där man kan köpa billig sprit! Och det var precis vad vi gjorde!
Ett antal flaskor vin och whisky senare så hoppade vi återigen in i vår schyssta bil och styrde tillbaka mot Sverige. På färjan mot Rödby intog vi något så fantastiskt nyttigt som röde pölse och pommes!
Framemot 17-18 tiden var jag hemma på Rapsvägen igen, X antal flaskor vin, Martini, Cider, Alkoläsk och Öl rikare. Mycket trevlig resa som gav mersmak! På Tyskland alltså! Tur att det bär iväg till Berlin den 5 juni!  =)

Detta har verkligen varit/kommer att vara en riktigt fullspäckad vår! Inte en enda helg har/kommer att vara utan full aktivitet, och visst är det kul, men tiden liksom bara rinner ifrån en, och att slappa en hel helg kan jag inte ens stava till! Men det är ju kul samtidigt! Tiden går så himla fort att man knappt hinner med. Jag har snart läst en hel termin tyska, och jag börjar närma mig examen mer och mer. Okej, det är tre terminer kvar, men det känns verkligen som en väldigt kort tid!

Snart är det sommar. Men mycket ska jag hinna med innan dess! Först på shcemat står en Stockholms-resa, vilken kommer att gå av stapeln redan om några timmar! Det är inte helt fel att Becci och jag har hyrt in oss hos värlends bästa host (Mattias bror), som håller oss med sängar, frukost och guidning! Jag känner mig verkligen som en äkta turist i Stockholm, så det lugnar mina franska nerver väldigt mycket att vi har en personlig guide! Det ska bli riktigt trevligt att åka till Stockholm, jag åker ju inte dit så ofta. Än så länge har vi planerat ett besök på Skansen, kolla in slottet och Riksdagshuset och en promenad i Gamla Stan. Sen får vi se vad vi mer hinner med!

Innan sommaren ska jag även hinna med Champagnegaloppen på Östgöta Nation (30/4) samt valborgsmässofirande i äkta student-tappning på kvällen, jag ska på Siesta Festival i Hässleholm (24-26 maj), jag ska ta mig en tur till Århus, Danmark (31 maj-3 juni) och sedan resa till Berlin (5-8 juni)! Så det är mycket som händer nu, och allt är bara roliga saker att se fram emot, toppen! =)

Jag väntar mycket spänt på att få tilbaka realia-tentan! Det är tre veckor sedan jag skrev den och jag har inte fått tllbaka den än! Men vår lärare trodde att hon skulle ha rättat klart tills i morgon! *darrar*
Nu är det mest skönlitteraturläsning, översättning och tysk syntax som fyller mina vardagar. Men det är minsann inte fy skam! Jag har kommit underfund med att språk är det absolut roligaste man kan hålla på med! Jag önskar att jag kunde fortsätta att plugga språk för resten av livet!

Nej, gott folk, nu har ni fått er en uppdatering, och jag ska gå och packa det sista inför helgens resa. Jag önskar er en TREVLIG HELG!

Kram kram

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Åååå, måste bara kommentera lite innan jag har läst inlägget. Äntligen har du uppdaterat!

Postat av: Anna-Lena

Allt språkpratandet gör mig alldeles upphetsad. Älskar språk, förutom grammatiken då, men vi kan ju låtsas att jag kan den:) Ja du, Sthlm var länge sen. Måste fundera lite men det är nog sisådär än 4 år sedan jag var där sist. Låter som om du har en toppenvår framför dig. Jag går mer i tankarna på hur överj*vligt mycket jag kommer ha och göra, men det ska hinnas med lite urgångar och grillningar däremellan. Kram

2007-04-20 @ 12:09:33
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Hanna

Vilken vår vilken vår! snacka om att det är stora grejer på g ;)

Spara lite energi till Århus så garanterar jag bättre väder (borde inte vara så svårt att fixa) än förra gången ;)

kramar

2007-04-20 @ 16:44:11
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Ängeln

enjoy life! det ska vara fullt upp så man slipper tänka på tråkigheter och liknande.

telefon till veckan kanske?
kramar

2007-04-20 @ 20:12:18
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback