Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

Till er alla som inte har läst boken "Wir Kinder vom Bahnhof Zoo" och som är duktiga på tyska: LÄS DEN! Wow asså, den berör verkligen, skildrar ett liv, hur illa det kan gå, och hur snabbt. När man en gång börjat ta droger, då går det bara utför, det kan jag då garantera. Mycket bra och tänkvärd bok, som jag tror att jag kommer att använda mig av i undervisningen när jag blir lärare!

Oj, oj, oj, så hektiskt maj månad kommer att bli! När första maj är här kommer jag att räkna ner dagarna, för sen när juni kommer, då vankas det SOMMAR, med ledighet, jobb, Nässjö och förhoppningsvis mycket annat skoj.

De ringde från jobb igår och undrade om jag kunde jobba lite extra dagar i maj. Och schysst som man är så sa jag ju ja. Eller jag menar, girig som jag är så sa jag ju ja.. Nej men det är väl lite både och.. 11 arbetspass blir det i maj, till skillnad mot 4-5 pass som jag normalt jobbar på en månad. Men det ger goa pengar i juni, och vilken är en students fattigaste månad om inte juni!? Men det är mycket på G i maj, så jag hoppas bara inte att dessa extra arbetspass gör så att jag inte hinner plugga tillräckligt, så att jag kuggar syntax/översättings-tentan.. Men det ska nog gå bra! Jag menar, det sociala livet kan man ju alltid minimera, och så blir det bara jobb ocb skola kvar. Och så lite annat kul också, så klart, som redan är inbokat. Längtar som en galning till SIESTA-festivalen i Hässleholm! =)

På tal om tenta. Äntligen fick jag tillbaka realia-tentan idag. Jihaaaaaa, jag fick VG (som i princip alla andra i klassen också fick) och jag kunde pusta ut (läs: nu kan jag helt radera alla fakta jag lärde mig om de tysktalande länderna ur mitt medvetande).

Jag har för mig att det var någor mer jag skulle säga. Men det har jag glömt nu.

Ha en wunderschön onsdagskväll med Grey's Anatomy, det ska jag ha!

Kramar i massor

Joolz

Kommentarer
Postat av: evans

Filmen var riktigt populär när jag var yngre. Visste inte att den finns som bok.

Grattis till tentaresultatet också! Ska du bli lärare på gymnasiet? Jag är en sådan, i svenska och engelska.

Postat av: Ängeln

klart du fick VG, vad skulle du annars få ;-)
u are good!

kramar

2007-04-25 @ 20:43:43
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Jag har sett filmen och den var väldigt gripande. Jag får ta och läsa boken en varm och härlig sommardag. Grattis till tentaresultatet!
Kram

2007-04-25 @ 22:05:05
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Hanna

Grattis till tentan! jag är klart impad...själv sitter jag i Danmark och gör inte mycket nytta...men någon ska ju göra det också ;) kramar

2007-04-26 @ 15:30:29
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Welcomesmallville

many thanks for your dedications to this world

2008-01-03 @ 21:21:12
URL: http://welcomesmallville.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback