Jag fick en spark till slut och allt blir inte riktigt som man tänkt sig.

Ja, måndagen började ju illa. Verkligt otur att jag blev tvungen att jobba på min lediga dag och därmed missade dubbeldejt med middag och den nya Harry Potter-filmen. Men jag överlevde ju det med.

 

Tisdagen ägnades åt lite smått och gott, och då fick jag faktiskt vara ledig på min lediga dag. Kvällen tillbringade jag tillsammans med Emelie. Vi hämtade mat på Mys gatukök och kollade på film. Det är inte klokt! Hon har gått halva graviditeten nu och har bara gått upp 2,5 kg! Det är ju för sjutton vad jag går upp under en julhelg! Hade jag inte vetat att hon var gravid så hade jag nog inte ens sett det på magen. Men lite bebis-mage har hon börjat få i alla fall, den är så himla fin så! Jag fick se den nyinförskaffade barnvagnen och de nya sakerna och kläderna som hon köpt sen sist. Sen var det bara till att vänta på att bebisen skulle vakna till liv där inne i magen och börja sparka. Vi väntade och väntade. Och vi väntade lite till. Och till slut började det röra sig där inne. Men bara en kort stund. En spark fick jag känna till slut! Jag blev alldeles salig! Det var en alldeles fantastisk känsla att känna att det lever där inne. Jag går här och bara fantiserar om hur fantastiskt det kommer att kännas någon gång i framtiden när det inne i mig det sparkar! Emelie är ju alldeles övertygad om att det blir en pojke. Men vi får väl se. Blir det en flicka dock så kanske hon ska heta Julia. =)

 

Veckan fortlöpte med jobb på onsdagskvällen, tvätt och springtur på torsdagskvällen och efter jobbet i fredags cyklade jag ut till mormor och morfar och blev lite bortskämd med Martini som After Work och sen grillat till middag. Mysigt och lagom efter en hel arbetsvecka.

 

Tanken var ju att jag, min bror, min syster och min systerdotter skulle ha åkt till Kullavik igår och hälsat på kusin Sara. Men vid femtiden i fredags eftermiddag ringde Sara och meddelade att det tyvärr inte gick att vi kom, för att hennes man hade gått och smällt av ena hälsenan och hade fått en tid på lasarettet på lördagsförmiddagen. Attans! Vilken otur jag har haft den här veckan! Jag har inte träffat min kusin på tre år, och nu hade vi äntligen fått ihop det, och så skiter det sig ändå. Det känns som om livet bara fortsätter att spela en spratt efter spratt.. Jaja, vi överlevde ju det med, och det fick bli en tur till Göteborg över dagen idag i stället och hälsa på farmor. Min lilla farmor som är 93 år nu, hon är så härlig!


Och nu är det söndag kväll och en ny vecka är på intågande.


Joolz


Kommentarer
Postat av: Ängeln

ge oss en bebis som vi kan leka med *sjunger*
tack för igår darling! hoppas det inte var för tungt att komma upp idag.
kramar

2007-08-07 @ 10:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback