Fullspäckad helg!

Helgen kom och gick. Tänk så länge man hade sett fram emot den där helgen, och sen så vips, så var den bara över. Men den vart mycket lyckad! Efter tre timmar på tåget kom jag fram till Göteborg, och för en gångs skull så var tåget prick i tid! Och vad händer då? Jo, min bror är vilse i Göteborg och jag får stå och vänta på att bli upphämtad på centralen i närmare en timme! Men till slut hittade vi varandra och jag blev riktigt imponerad av att Henrik sedan hittade direkt till hotellet! Hotell Scandic Opalen låg strategiskt på tio minuters promenadväg från Lisebergshallen. Vi hittade ett parkeringshus nära hotellet, och sen var det bara till att springa upp på rummet och korka upp vinet. Eftersom att vi hade lite ont om tid fick det bli middag i hotellets restaurang. Efter det hann vi med ett par öl på rummet, och som av en händelse så hade Per vägarna förbi, och han var lite torr i strupen så han fick sig en öl han med. Framemot kvällningen så var det dags att bege sig till helgens höjdpunkt: NIGHTWISH! Vi kom alldeles lagom till att förbandet spelade de sista låtarna, vi hann köpa lite öl, fixa en tröja till mig och sen tränga oss fram lagom långt fram i folkhavet. Sen fick vi vänta i kanske tio minuter, sen äntrade de scenen! Det var verkligen en super-konsert och det är samma visa varje gång man går på live-konserter: de tar slut alldeles för fort! Det måste vara jäkligt svårt för den nya sångerskan att matcha Tarja som sjöng i bandet innan, men jag tycker verkligen att Annette var grym! Jag har ju aldrig sett Nightwish live innan, så jag vet ju inte hur det var när Tara sjöng live, men jag tycker verkligen att nya sångerskan ska ha en eloge och vara grymt stolt över sig själv att hon vågar göra sin egen grej. Ja, det var verkligen riktigt coolt att vara på riktig rockkonsert! Där sparar man inte på resurserna minsann, fyrverkerier och eld ska det vara för att förhöja stämningen! Till skillnad från min bror (som jobbar om nätterna och brukar sova om dagarna) så var jag inte speciellt sugen på att dra ut på krogen, utan vi gick direkt hem till hotellet och kröp ner i de vita, rena lakanen och nanade. Jag kan meddela att det var lättare sagt än gjort att sova med en Henrik i samma rum, men jag gjorde mitt bästa.

Efter en rejäl frukost på hotellet (rekommenderas verkligen till den hungrige!) och lite siesta på rummet så checkade vi ut från hotellet och styrde kosan mot Kullavik. Ännu en gång blev jag imponerad av att Henrik lätt som en plätt hittade från hotellet ut till väg 158. Han säger själv att det bara var ren tur. Kanske hade han rätt. Men han hade ju upplevt i princip hela Göteborgs centrum dagen innan, så han kunde väl stan vid det här laget. Fram till Kullavik kom vi, och där blev det ett kärt återseende med kusinen som vi inte träffat på några år. Sen sist hade hon skaffat sig ny man och nytt hus. Hunden och barnen var dock fortfarande desamma. Hunden hade väl blivit något äldre och barnen chockartat vuxna. Det var väldigt roligt att få se det nya huset och träffa den nya mannen, och framför allt var det trevligt att snacka lite skit och bli uppdaterad om vad som hänt sen senast.

På söndagen lämnade vi Kullavik och släktingarna för den här gången och styrde in mot Göteborg igen för att stanna till hos farmor en snabbis. Där fixade vi lite lunch och fick veta senaste nytt om släkten Kylberg. Det mest intressanta var definitivt att farmor kommer att få ytterligare ett barnbarnsbarn i maj (måste bli det fjortonde i raden!) Det är min kusin Ulrika och hennes man som ska få sitt andra barn. Myyysigt! Det känns som om det bara vimlar av gravida runtomkring mig just nu och jag blir alldeles gaaaaalen! Jag vet i alla fall att jag inte får rätt på min gissning om när Emelies bebis kommer, eftersom jag gissade på dagens datum, och än har det inte velat titta ut någon liten plutt.. =( Men den som väntar på något gott..

I övrigt har jag sjukt mycket att göra just nu, men dagarna går fort och jag räknar ner. Snart, snart, snart är terminen ööööver!

Kärlek

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

kan meddela att E var stor och rund igår när jag såg henne på Elsies så nej igår ville den inte ut...

bebisar ja, det dräller om dem

Postat av: Hanna

Jag vill också ha jullov. Må de sista veckorna gå snabbt...

2007-12-05 @ 20:26:04
URL: http://madamebutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback