Saaaankta Luuuuuciiiia och det lider mot jul och fan vad skönt!

Idag är det Lucia då. Känns jättekonstigt att det redan är det. Jag kan fortfarande inte få in i min lilla tröga skalle att det är julafton om 11 dagar. Fast i morse när jag satte på radion så hade Morgonpasset i P3 en gospelkör i studion som sjöng så vackert, så vackert, och då kom det allt en liten jul-mys-känsla för en liten stund. Jag är sugen på nybakad lussebulle och ett stort glas mjölk. Jag har själv inte bakat några i år, men kanske kanske att jag festar till det med att köpa mig en sen!

Då var årets tur till Jul på Tivoli avklarad. I fredags stormade familjen in och sen fick man inte en lugn stund förrän på söndagseftermiddagen när de hade åkt hem igen. Men då blev det å andra sidan väldigt tyst och tråkigt i min lägenhet och jag började genast räkna ner dagarna tills jag ska åka hem till Nässjö, och nu börjar det verkligen närma sig! Tivoli var i alla fall en riktig höjdare, och jag tror att vi kom fram till att det här var det hittills roligaste året. Troligen berodde det på att vi hade sjukt mycket tur med vädret! På fredagen öste ju regnet ner, och likaså på lördagsmorgonen. På dagen på lördagen klarnade det dock upp, och vi fick inte en droppe på oss på hela dagen! Sen i söndags var det ju skitväder igen, så man kan verkligen snacka om att vi hade tur! =) Och åkte en massa karuseller, det gjorde vi! Mest berg och dalbanor, men lite annat också. Fast mamma vågade inte åka så mycket annat än just berg och dalbanorna! ;-) Det var en mycket lyckad lördag och kanske att lite, liiiite julstämning infann sig där bland alla ljusbeklädda träd, men jag saknar fortfarande snön!

Ahhhh, jag är så glad, det är så SKÖNT! Jag klarade översättningen! *hoppar och studsar*. I och med det är den här terminens ångest (nästan) över! Jag hade ju även en tenta i kultur och litteraturhistoria i tisdags, men den var jag inte lika orolig för som för översättningen. Jag är 99% säker på att jag klarade tentan i tisdags. I morgon är det dags för sista examinationen. Jag ska muntligen presentera en bok för min lärare som jag har läst och begrundat. Jag är allt lite nervös, men jag ska öva hela dagen idag, så sen ska det nog gå bra. Ahh, det är så härligt, så skönt, så underbart! Mitt jullov i år kommer verkligen att bli ett LOV (nåja, jag skulle ju behöva komma igång ordentligt med min hemtenta i engelska som jag har efter mig, men det får nog bli i januari). Jag ska bara vara ledig, träffa en massa vänner, familjen, åka pulka (snö, snö, snö kooooom nu, i massor!) och bara njuta av att jag har tagit mig igenom en hel termins slit och unna mig sjäv att vara ledig. För det är jag värd!

Joolz

P.S. Julgardinerna har kommit till rätta! Av någon anledning befann de sig i Nässjö (troligen på grund av att jag hade tänkt att lägga ner dem lite) men nu har de hittat hem och hänger så fint i vårt köksfönster! D.S.

Kommentarer
Postat av: K . Kittelsen

ja visst är det konstigt att det är såå lite kvar :D

Postat av: Anna-Lena

Grattis till avklarad översättning! Det är det fina med att läsa språk, att man har längre ledighet:) Ska strax iväg på lucia firade och få lite julstämning. Vi ses snart.
Kram

2007-12-13 @ 17:18:49
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: kristina kittelsen

jaaa så jävla skönt :D vad har du önskat dej :) ?

2007-12-13 @ 18:10:20
URL: http://guldbarn.blogg.se
Postat av: Ängeln

sa ju att du skulle fixa det! som vanligt ;-)

ses snart darling!

2007-12-13 @ 18:17:03
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: kristina kittelsen

min önskelista är på två sidor haha

2007-12-13 @ 18:24:06
URL: http://guldbarn.blogg.se
Postat av: Hanna

You´re simply the best my dear!

See you soon, miss you!

2007-12-13 @ 22:18:05
URL: http://madamebutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback