Om konsten att säga nej

N E J. Tre små bokstäver som ibland kan vara fruktansvärt svåra att använda. Men jag lyckades igår minsann! Det hade strulat till sig på jobbet, och de ville att jag skulle hoppa in hos Göran. Men jag var ju tvungen att plugga en massa och dessutom hade jag tvätt-tid, och jag kan meddela att tvättkorgen var ganska full, med tanke på att jag inte hade tvättat på flera veckor och kläderna började ta slut i garderoben! Nå ja, jag fick lite dåligt samvete där en stund för att jag sa nej, men egentligen, jag ska ju inte känna mig skuldmedveten, studierna är ju ändå min huvudsysselsättning, och de är på 100%, så även om jag inte är i skolan så är jag ju sysselsatt.. Nåja, de ordnade med en annan vikarie, men jag kan ändå tycka att deras beredskap för om någon ordinarie assistent blir sjuk kunde varit bättre..

En klarblå himmel. En strålande sol som håller på att gå ner bakom hustaken. Temperaturen runt nollan. Lite bra musik pumpar ut från iPoden och in i mina hörlurar. Jag promenerar i takt med musiken. Det var en stunds livskvalitet för mig i eftermiddags.

För att säga ett par ord om helgen som gick: hets, hets och åter hets. Både på ett positivt och ett negativt sätt. Om ni vill läsa hela historien så finns den på http://angelmedhorn.blogg.se. I stora drag var det en mycket trevlig helg, men som bekant kan det ibland bli lite för mycket av det goda! Det konstiga är också att vi aldrig lär av våra misstag, som t.ex att gruppshopping aldrig kan sluta på ett bra sätt?! Nåja, Lang är nu avvinkad inför sin Wales-vistelse och hon har nu allt hon behöver, d.v.s lite livsnödvändigheter som svenskt knäckebnröd och kaviar. Det dröjer nog ett tag innan det blir en sån där tjejhelg igen, och tills dess har man säkerligen hunnit bli sugen på att träffas alla tillsammans igen!

Vad mer kan jag säga om mitt liv? Well, inte så mycket.. Jag går på mina tyskföreläsningar och försöker att vara i fas med läsningen och övningarna, vilket ibland lyckas bra, och ibland mindre bra. Jag skulle nog just nu behöva en portion självdisciplin eller två. Jag är numera också inskriven på en nation i Lund, nämligen Östgöta Nation, så nu är jag nästan som en riktig student!

Älskar er alla!

/Joolz

Kommentarer
Postat av: Alex

Ordet Nej är bra, men visst är det svårt att använda! Personligen dock så hejjar jag ju på min nation! lol nää så himskans viktig är det väl inte vart man "tillhör"! Jag e stolt över dig! Tror aldrig jag skulle palla tyskan så som du gör! Världens Bästa Julia!!! love ya long time! kisses

2007-02-07 @ 21:56:58
Postat av: Ängeln

tror faktiskt att jag inte har ngt emot tjejhelger. var bara att denna helg blev ett tydligt tecken på att en del funkar med alla, en del funkar inte med ngn.

vill oxå lära mig ordet nej ;-)

höras imorgon eller i helgen?

Postat av: Ängeln

sön låter bra. ska tydligen ha bror på besök tills dess så...

jobba lugnt. kramar

2007-02-08 @ 19:32:53
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Anonym

vilken tur att tant laddat ner alla låtar ;-)

fast måste ju säga att det bara var två som var bra

2007-02-11 @ 11:56:42
Postat av: Ängeln

hmm datorn vägrade meddela att det var jag som skrev men det fattade du nog trots allt ;-)

2007-02-11 @ 11:57:20
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Henrik "vem fan bryr sig längre" Kylberg

Hej. Jag har hört att man får fixa saker själv när de inte fixar sig av sig själva. Fan vad jag hatar saker. Varför kan de inte fixa sig själva? Jag tycker att det är mycket märkligt, en människa med en normal hjärna hade nog inte tyckt som jag i just det sammanhanget. Jag har väl aldrig gått in för det hela så mycket som jag har kunnat, men det löser sig nog. En dag kanske till och med jag kan skryta med att jag är som alla andra jävlar!

Nu kanske du undrar varför jag skriver helt plötsligt, förutom att jag älskar dig. Det gör jag verkligen, jag lovar. Jag är inte den som skämtar i första taget, jag låter heller inget gå förbi mig ouppklarat. Jag uttrycker mig fortfarande förbannat jävla illa, men vem har sagt att det ska vara lätt att förstå mig? Jag kräver alltså inte att du svarar på den frågan, även om jag skulle bli lite glad om du gjorde det.

Jag har inte kommenterat på länge. Mycket länge faktiskt. Du vill säkert veta varför jag väljer att kommentera just nu och inte tidigare. Du har varit ganska lugn den senaste tiden (såvitt jag vet, jag kan bara tänka mig vad i helvete du håller på med när jag inte tittar, din vilda jävel). Det jag menar är alltså att du inte har tjatat som du annars är väldigt van vid. Förmodligen har vi inte talats vid på ett tag, det är nog därför jag kommenterar nu. Jag har helt enkelt förbannat mycket att säga. Jag vägrar vara den där idioten som skriver en jävla massa bara för att synas. Jag hoppas att människor av sådan kaliber försvinner. För alltid. Jag bara skämtar! Hahahahahahaha. Vilket jävla skämt! Det var kanske inte så roligt, men visst fick man sig ett gott skratt? Jag skrattade i alla fall. Länge!

Jag kommenterar alltså din blogg. Då kanske jag borde ta upp en del saker som jag råkar komma att tänka på när jag läser allt du skriver. Du har ändå blivit ganska duktig den senaste tiden. Du har en bit kvar, men tänk vad roligt det hade varit om du hade blivit precis som din bror! Vilken enastående människa du hade varit då! Tänk om det hade varit tvärtom. Då hade det varit du som hade fått kommentarer som: "dra åt helvete din skäggiga jävla tiggare" när du frågade om vägen till Musikbörsen. Om du någonsin kommer på ett sätt att vara cool samtidigt som du köper strängar, säg till mig.

Det kanske börjar bli dags att kommentera, jag kanske har gjort det redan. Jag vet varken ut eller in, men det är heller inget som besvärar mig. Förmodligen har jag inte det (kommenterat alltså, mest med tanke på att jag inte riktigt vet hur man gör). Detta inlägg hade redan fått en hel jävla del kommentarer, det var mest därför jag valde att kommentera just detta. Dessutom är det ganska sent på natten, vilket innebär att jag mest söker en anledning att slippa sova. Jag skriver hellre till dig än något annat jag kan hitta på när jag är vaken. Hela den prioriteringslistan var åt helvete (även om jag inte redovisade hela), men jag orkar inte sudda mer nu. Jag har spenderat hela kvällen på att sudda saker som jag har skrivit till dig.

Jag hade en tanke med att skriva denna lilla kommentar, den kommer nu. Varför i helvete har du skrivit in dig på en nation? Jag skulle vilja skriva frågan "är du dum i huvudet?", men det känns som en fråga som jag redan har svaret på. Så jävla korkad är du ändå inte. Jag hoppas att du nästa gång kan redovisa mer exakt vad i helvete du håller på med, för jag personligen kan inte fatta vad du gör. Inte nog med att du nationaliserar dig, du gör det åt helt fel håll! Linköping kommer för fan från Östergötland! Jag skulle inte ge mitt liv för att de skulle missa slutspelet, men nästan!

Jag vill bli lite personlig för en stund. Så om det mot all förmodan finns folk förutom Julia som läser detta så vill jag be er att dra åt helvete. Jag skojar givetvis bara, jag älskar dig med! Du är min absoluta favorit, vem fan du nu än må vara. Men jag tänkte ändå fråga, när kommer du häråt igen? Jag har minst en skiva med överjävlig musik att bjuda på!

Annars var det inget,
Henrik

2007-02-14 @ 03:16:11
Postat av: Archive

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback