Snart är ett 4 terminer långt kapitel nästan slut..

På måndag har jag en sista session med English as a major subject på Malmö Uni. Eller det är inte sant, men nästan. Sista terminen, höstterminen 2008, kommer jag att avsluta med en termin engelska, men until then.., Deutsch here I come. Det känns konstigt. Att jag ska plugga i Lund. På tyskinstutitionen. I tre terminer. De senaste fyra terminerna har jag ägnat åt Engelska, på Malmö Högskola. Lokalerna är bekanta. Arbetsmetoderna är bekanta. Klasskompisarna är bekanta. Men från och med den 19:e januari blir allt nytt. Skrämmande, jag vet, men så otroligt spännande samtidigt! Jag hoppas att det inte kommer att kännasallt för tungt, utan att jag hänger med från början.. Förhoppningsvis kommer 20 av de 60 poängen att spenderas i Tyskland. Det är i alla fall min plan, men jag har hört att institutionerna i Lund är mycket mer petiga med exakt överensstämmande kurser än vad de är i Malmö, så jag antar att det återstår att se..

För knappt en vecka sedan lämnade jag mörka Småland för tråkiga Skåne. Regn, blåst och grå himmel är vad som dominerar här nere. Men det är åtminstone skönt att det börjar ljusna lite nu. Jag tror att jag längtar till sommaren. Och just nu känns det ganska långt borta, men så säger det svisch, så är vi där..

Och annars? Ja, den här veckan har det stått muntlig examination och skrivande av uppsats på mitt schema, samt att jag har varit ute på min praktikskola ett par dagar och lämnat tillbaka elevarbeten. Den muntliga examinationen i tisdags gick bra tror jag, men det är svårt att säga säkert. På kursledaren lät det som att hade man komponerat diskussionsfrågor och sa något om dem under examination, så blir man godkänd, så det låter ju lovande! Hela onsdagen satt jag och skrev på min upsats som handlar om Why do learners revert to their mother tongue during English lessons? Vilket har varit både givande och inttressant att skriva om. Frågan är bara hur bra kvalité det blir på en uppsats som är skriven på en enda dag? Jag är i alla fall nöjd och glad med att jag faktiskt har GJORT den och har något att lämna in på måndag. Sen är det bara att hålla tummarna att den håller till minst ett G. Kursledaren vi har nu är rätt så snål med de höga betygen, så får man mer än G så vet man att det var sjuuukligt bra!

Ikväll blir det mest att slappa, eftersom det är dags att jobba i helgen. Eftersom Mattias är i Tyskland med ett par kompisar och "muppar" tåg, så blir det en lugn och skön, men ganska ensam, helg. Men jag känner att det är vad jag behöver just nu, efter alla sociala möten under jul och nyårshelgen. Mycket tankar kring livet, kärleken och framtiden snurrar just nu i mitt huvud. Vi får väl se om jag kommer fram till något.

Trevlig helg och på återhörande.

Julia

Det finns bara en. Och det har alltid bara funnits en.
 --M--


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, det nya är alltid spännande och ovisst...vila upp dig i helgen, för snart kommer jag och gör skåne osäkert!

Postat av: ängeln

:) tänk inte för mycket

2007-01-12 @ 21:01:00
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Turnersurveys

Very nice site. I must say that I am impressed.
Keep up the good work.

2008-01-16 @ 08:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback