Nästan landat!

Usch, den senaste tiden har jag känt mig lite förvirad. Jag har irrat mellan Malmö och Nässjö och har stressat hit och dit för att passa tider till jobb och möten. Men de senaste dagarna har jag haft det lite lugnt, och jag tror att jag håller på att börja landa, även mentalt. Det är skönt det.

Jag har nu gått bredvid på Norråsagården där jag ska jobba i sommar och igår hade jag även mitt första pass. Personalen som jobar där är toppen, så det känns lovande! Även arbetsuppgifterna känns bra, det är verkligen underbart att få jobba med människor! Och som sagt så blir det svårt att sommarjobba som lärare, så då får man ta det näst bästa! =) Mitt första lilla extrapass igår gick väl helt ok, men jag kände mig lite tafatt och överflödig. Det var inte så mycket att göra.. Men jag antar att det kommer efter hand, man måste bara komma in i det lite. Det känns i alla fall bra att man kommer till en arbetsplats där man välkomnar vikarierna och där man är välbehövd!

Ja, annars finns det väl inte så mycket att berätta. Idag tog jag tillfället i akt att träffa Emelie och få se hur hon och hennes Johnny bor. Och det passar ju bra, eftersom att de ska flytta snart. Herregud, det känns så konstigt att när jag kommer hem till jul, då kommer Emelie att ha en liten bebis! Det är ju fantastiskt skoj, men jag har svårt att fatta det! Emelie är en av mina äldsta vänner, och vi har liksom alltid följts åt, gjort samma saker, gått i skolan ihop, och nu ska hon ha barn! Jag måste vänja mig vid tanken, bara. Ja, man kan ju säga som så att man kan inte lita på p-piller.. ;-)

Ikväll blir det grillning hemma hos H. Det blir nog najs, bara regnet fortsätter att hålla sig borta!

Ciao!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Hanna

Där vi är skiner alltid solen ;)
Det var trevligt men hysteriskt igår..

Postat av: Ängeln

kan man egentligen lita på några p-saker?! Bättre att knipsa av ;-)

2007-06-22 @ 08:38:00
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback