Trevlig helg!

Ni kanske tycker att jag är dålig på att uppdatera min blogg? Det finns fakiskt två stycken (lite motsägelsefulla) anledningar till detta. Den första anledningen är att det inte händer så mycket fantastiskt spännande saker i mitt liv just nu, och den andra anledningen är att jag har så mycket att göra just nu.. Hur går det ihop sig? Jo, när man jobbar heltid så spenderar man så himla mycket tid på jobbet! Det är inte klokt egentligen, att det är så man ska ha det sen, resten av sitt liv! Man sticker hemifrån tjugo i sju på morgonen och kommer hem kvart över fyra på eftermiddagen. Då är ju dagen redan slut! Ja, jag antar att man är alltför bortskämd som student, med flexibelt schema och mycket "ledig" tid. Fast å andra sidan så finns det så otroligt många fördelar med att jobba i stället för att plugga:

1. Man tjänar sina pengar i stället för att låna dem från CSN.
2. Man har ett schema och får rutin på sin tillvaro.
3. När man gått hem från jobbet för dagen så är man LEDIG!!!
4. Man slipper att vara så fruktansvärt självdisciplinerad.
5. MAN SLIPPER PRESTATIONSÅNGEST (i alla fall till stor del)

Jag trivs oerhört bra på mitt jobb! Jag har klarat av första arbetsveckan nu, och det känns som om jag har kommit in i det riktigt ordentligt nu. Just nu känns det nästan som om jag skulle kunna ta ett sabbatsår och jobba lite inom äldrevården ett tag. Men jag vet att jag inte borde göra det. Jag har ju bara tre terminer kvar nu. Skulle jag ta sabbatsår borde jag ha gjort det för ett år sen.. Men det känns nästan lite så nu att man kanske skulle ha gått omvårdnad och börjar jobba direkt, tänk vad skönt det hade varit att slippa leva av CSN! Fast å andra sidan så ger det ju så mycket att plugga, och pengar är inte allt här i världen.. Men det är ju bra att jag har hittat något mer som jag trivs att jobba med, ifall det skulle vara ont om lärarjobb när jag tar examen! =)

I helgen bär det av till Öland. Om bara någon timme faktiskt. Mamma och Micke har numera sin husvagn uppställd på en camping på Öland, så det blir till att leva campinglivet i helgen! Ska bli skönt att bara komma iväg ett par dagar och bara "vara". Inte ett dugg nytta ska jag göra, bara slappa, softa, läsa, bada, äta och dricka! Ska bli mycket najs!

Trevlig helg på er alla!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

livet är väl härligt!
schema och jobb är körlek

2007-07-02 @ 16:53:06
Postat av: Ängeln

världen är mer än felkonstruerad... snart dags att åka till jobbet. orka och så regnar det. suck
titta gärna in och fördriv min tid
bara rakt ner i gången! =)

2007-07-07 @ 07:16:25
Postat av: Johanna

hej hej! nej det är inte lätt att jobba med gamla människor alltid. Tur att du trivs bra där du är iallafall. jag tycker att det här med ett sabbatsår låter toppen om du är kvar i Nässjö!!!! jag tycker oxå att vi ska ses snart. du får höra av dig om du får någon lucka. saknar dig sååå mycket! puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback