Caffe Latte

Mmmm, Caffe Latte är verkligen min nya grej! Det är så GOTT! Hur kan de få den så himla god på caféerna?! Nu när jag har fått en café crema att skumma mjölken med så blir det nog en och annan caffe latte här hemma med! Jag skulle vilja lära känna en barista, så att han/hon kunde avslöja hemligheten med hur de får den så god! Annie och jag gick och tog varsin latte take away idag, och den var såååå gudomligt god! Och, ja, lite coolt är det väl också? Känns väldigt amerikaniserat att gå in på ett café och ta en takeaway i en pappmugg med plastlock på.. Men gott ere!

Så var tentan i realia avklarad! Det kändes riktigt bra, och pennan riktigt glödde under de knappt två timmarna som det tog för mig att skriva den. Nu är det bara att vänta och hoppas, och jag vet att jag har gjort mitt bästa och jag tänker vara nöjd med det!

Jag hämtade ut min grammatik-tenta idag också. Jag FATTAR inte att jag inte kan få kläm på det där med adjektivböjnigen! Jag tyckte att jag pluggade på det JÄTTEmycket, och det var det jag fick sämst på på tentan, endast 10 av 17.. All in all blev det ju ändå VG, så om jag bara pluggar på adjektivböjningen lite mer så har jag nog en god grund att stå på.

Ikväll blir det middag, förfest och sedan utgång på Blekingska Nationen! Jag sitter just och undrar var Annie blev av, men hon hör väl av sig snart. Annie har fått mig att bli värsta fest-prissen! Hoppas att det är bra musik på Blekingska ikväll, då kan det bli en höjdare! Det är ett riktigt smart drag att jobba kväll på lördagen, för då kan man ju gå ut och ha kul på fredagen och ändå vara fräsch tills det är dags att börja jobba på lördagseftermiddagen! Gött att det är så fint väder med, då vill Göran säkert sitta ute i trädgården hela dagen i morgon! =)

Nej, nu får jag nog ta och smaka på Martinin eller nåt, här blir man ju alldeles torr i strupen när gästerna dröjer så!

Puzz!

/Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

mer latte åt folket!
mer sprit åt folket!
mer tid åt folket!

Postat av: Hanna

Te, jag säger bara det! Te är livets vatten ;)

Jag vill också gå ut! var längesedan sist. Är övertygad om att tentan gick hur bra som helst. Du är ju bäst!
Vinkade åt Arlöv idag med när jag åkte förbi. Men ingen Julia på stationen ;)

see you soon my dear ;)

hugs and kisses

2007-03-31 @ 18:38:01
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Julia, du har redan en perfekt grund att stå på med tanke på betyget. Grattis! Ses om några dagar. Kram

2007-04-01 @ 11:45:06
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback