Es ist Unser in die Luft. Bald kommt die Löwen und die Bären.

Mohaaaaahaaaa, alla som kan lite tyska förstår varför dagens titel på detta inlägg är så fruktansvärt roligt! Ja, ta tag i den du Henrik, det hade väl kunnat vara en trevlig nöt för dig att knäcka. Om det skulle du säkert kunna skriva en kommentar på ett par A4-sidor eller så.. Nåja, det känns i alla fall som att våren är på väg, och det tackar vi för! Jag har börjat använda tygskor och min nya, sjukt snygga, vårjacka! Jag VÄGRAR att ta på mig varmfodrade skor och vinterjackan igen, så om det skulle komma ett bakslag nu så tänker jag strunta i det, för i Julias värld är det VÅR! =)

 

I den här paragrafen följer kommentarer och svar till min kära broders senaste kommentar i min blogg. Ni som inte är intresserade av vår privata konversation får gärna lov att hoppa till nästa stycke. Ni kanske undrar varför vi inte bara ringer varandra och snackar? Nja, telefon är ju så invecklat, då måste ju båda vara hemma samtidigt och dessutom måste man ju öppna munnen, puh! Nej, i vår familj föredrar vi att skriva. Nåja, förutom mamma då, hon är ju en hejare på att ringa! =)

Jag vill börja med att säga: YES, YES, YES! Vi sjunger HV *lalala* HV 71! Vem utklassade Brynäs igår med 6-2 om inte HV71? En vinst till och de är i semi-final! Egentligen är jag ju inte så jätteintresserad av ishockey, men jag hejar ju ändå på HV 71 och när ditt lag förlorar mot mitt lag så är det ju skoj. Jag menar skadeglädje är ju den enda sanna glädjen, eller hur?

Och så var det det här med Melodifestivalen. Det är ju ganska uppseendeväckande att vi båda tycker att Marie Lindbergs låt var den allra bästa i hela festivalen, och att den låten är så sjukt bra att man måste lyssna på den cirka 20 gånger om dagen. Självklart har jag den redan, jag har vissa kontakter som ofta är inloggade på MSN, som jag tvingar att ladda hem grejer och sen skicka dem till mig, till skillnad från dig som alltid är offline! Men jag tycker ändå att The Arks låt var riktigt bra, och visst är det en skön schlager?!

Jag tror inte att du hade skrivit ett för långt inlägg. Jag har också fått skriva in koder i folks bloggar för att intyga att det inte är spam. Kanske beror det på språkinnehållet? Vad vet jag? Du, förresten, senaste nytt! Jag kommer hem till Nässjö över påsk, alltså hela påskveckan 2-10 april, alltså är jag hemma på din födelsedag, alltså, vad önskar du dig i födelsedagspresent?

 

Nej, usch nu får jag gå över till att skriva lite annat, inte bara konversera med min bror. Minns ni att jag för ett tag sen berättade att jag har en favvo-busschaufför? Nu har jag också en favvo-tågvärd! Han är liksom så trevlig och söt, han säger ?hejsan?, hejsan? eller ?goddagens? till en när han vill se biljetten, och han kostar på sig att ge en ett leende också! Det är minsann inte alla tågvärdar som gör det! Efter att man har fått ett leende och ett glatt ?hej? så blir jag liksom alldeles glad och får själv ett leende på läpparna!

 

Jag har fått ett nytt problem här i livet. Eller tja, det kanske redan har gått över, men ändå. Jag har haft svårt att sova den senaste veckan. Jag har inte kunnat somna om kvällarna, och sen har jag vaknat flera gånger varje natt. Vanligtvis brukar jag lägga mig, vänta 15 minuter, somna och sen vakna när klockan ringer. Att sova dåligt tillhör inte min vardag. Nu har det varit bättre igen i ett par nätter, så det kanske bara var tillfälligt, vad vet jag!? Men man kan ju undra vad det beror/berodde på? Nu borde jag väl egentligen sova bättre än någonsin?! Jag har kommit igång ordentligt med träningen och jag äter bra. Well, well, jag får väl hoppas att det löser sig av sig självt..

 

I morgon smäller det! Håll tummarna för mig i morgon mellan klockan 13 och 17. Då ska jag nämligen skriva mitt livs första tenta i tyska. Dessutom är det grammatik det handlar om. Jag har suttit här idag och gjort övningar, läst igenom alla gamla papper och anteckningar, men nu känner jag liksom att jag bara vill ha det gjort. Jag vill inte stressa upp mig mer inför den här tentan nu utan bara göra den, och klara den! Jag har faktiskt inte pluggat så himla frenetiskt inför den här tentan, men jag känner att jag har rätt så bra koll på det mesta och det viktigaste i alla fall. Problemet blir bara ibland att tillämpa alla de regler man har lärt sig. Och jag känner på mig att vår lärare har satt ihop en tenta med en massa ?kluringar? och undantag från reglerna.. Men det jag inte har lärt mig nu det känner jag inte att jag kommer att hinna lära mig tills i morgon ändå. Okej, jag ska ta och kolla igenom deklinations och genusreglerna en gång till och kanske kolla igenom fonetiken lite. Men annars är det bara att vänta på att klockan ska bli 13 och skriva som en galning! Efter tentan i morgon bär det hem till Annie, där det blir fördrink i hennes korridor, sedan sittning på nation. Var det Helsingkrona vi skulle till? Nåja, schlagerkväll skulle det i alla fall vara så det bådar ju gott för att moooooove one?s feet!

 

Vad ska jag mer säga? Jo, kanske att jag har bytt ?stil? lite? Eller åtminstone så har jag det enligt Annies mening, och det är ju kul att höra! Jag har blivit lite coolare, lite tuffare, lite snyggare helt enkelt. Lite mer färg, lite smalare jeans, tygskor.

 

Det var nog allt för idag! Ta hand om er: familj, vänner, älskare och annat löst folk som läser denna blogg!

 

/Joolz


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är övertygad om att du fixar tentan lätt som en plätt imorgon!
Lycka till och ha kul på sittningen!
kramar

2007-03-15 @ 19:48:15
Postat av: Annie

Hej det är jag...
Har nu skummat igenom dina inlägg och haft en underbart trevlig läsning. Din bror verkar ju vara extremt kunnig inom schlager och det verkar som om även du har den genen. Du måste lova mig att använda dina schlagerkunskaper/schlagermoves/schlagerminer imorgon. Jag vet inte riktigt vad som väntar. Om man ska lita på pojken i korridoren lär det bli vilt! Men sånt gillar vi, särskilt efter allt detta plugg.

Förresten, jag var ju ute och gick en runda innan idag. Det påstods att det finns ett ICA runt hörnet. Ja, du anar inte vad jag hittade!! Om man beger sig bara några hundra meter söderut så hittar man djur i alla dess former och storlekar. Gå några få steg till och du kommer till värsta haket! Där finns bland annat blombutik, apotek, bankomat och pizzeria. Varför har ingen nämnt detta tidigare? Här har jag ju allt jag behöver för att överleva! Jag kan ju stanna här på Delphi och leva gott resten av livet. Underbart! Det påstås att det dessutom finns en liten läkarmottagning, och med tanke på alla mina krämpor så är det ju perfekt. Just nu känner jag mig förmodligen som Columbus kände sig när han kom till Amerika. Detta kommer förgylla min vecka.

Härliga tider och fred på jorden
// Annie

2007-03-15 @ 20:17:57
Postat av: Anna-Lena

Jag lovar att hålla alla tummar jag kan imorgon! Grammatiken kommer du fixa galant, till skillnad mot mig:) Jag tycker att din broder ska ta och skaffa en blogg. Kan bli riktigt intressant läsning. Wiiieee, Julia är hemma på min födelsedag! Det blir födelsedagsfika hos mig nån gång i påskhelgen. Ska sätta mig och skriva mitt Lebenslauf till praktiken nu. Kram och hej!

Postat av: Henrik igen

Det här är irriterande, jag ville ge era ögon lite lindring men bloggen satte stopp för det. Det står att föregående kommentar är från "Henrik", i själva verket var det från Henrik "bloggjäveln tar ifrån mig min rätt att dela in skiten i stycken" Kylberg. Jag kunde inte haft mer rätt. Helvete. Jag får väl sluta att kommentera helt enkelt.

2007-03-16 @ 01:43:05
Postat av: Micke

Hej Julia.

Är Henrik dum vid dej tycker du?
Skall jag se till att han får något skitjobb att ta hand om på vår arbetsplats ;-)
Lycka till med tentan i eftermiddag, kommer nog inte att bli något problem.
Här hemma håller vi tummarna i varje fall.
Sitter ju i bilen med Mormor & Morfar på väg till Båstad (det blir ju 8 tummar).

Kramar från Micke

2007-03-16 @ 07:49:19
Postat av: Ängeln

Eftersom du rockar så ser jag redan att VG på tentan! ;-)

Ja sjuk är ju inte det roligaste i världen men antar att det löser sig...

höras inom en någolunda snar farmtid?

2007-03-16 @ 10:00:10
Postat av: Ängeln

farmtid är den tid man tillbringar på landet, framtid är den tid man tillbringar i stan ;-)

2007-03-16 @ 10:00:39
Postat av: Ängeln

vi är riktigt kassa men det löser sig. åker ons så innan dess vore najs.

hoppas tentan gick bra & att det blir trevligt ikväll ;-)

kramar

2007-03-16 @ 20:09:05
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback