Democracy is beautiful

Vad gör man åt sin situation när man har 1000 saker att göra, men är så trött att man återupprepade gånger somnar mitt under läsningen? Vad gör man åt sig själv när man vaknar på morgonen och känner att nej, jag orkar inte! Hur löser man det faktum att att man lider av svår prestationsångest och helst bara vill sätta sig ner på golvet och skrika och gråta? Jo, jag tror att jag har svaret på det: För att göra sin situation ännu lite mera stressad så tackar man ja till en massa extra-pass på jobbet, trots att man i samma veva har både en bokpresentation och en tenta att klara av. Trots att man känner sig dödstrött och kanske egentligen borde sova ett par timmar till så drar man sig själv upp ur sängen och sätter sig och jobbar intensivt i X antal timmar. När ångesten kommer kypande sliter man sig själv i håret lite grann och skriker: "Det här kommer fan aldrig att gå!!!" och sen fortsätter man med det man höll på med. Om tio dagar gott folk, då ska jag pusta ut lite. Då kommer jag att ha klarat av sex arbetspass, en bokpresentation samt en tenta. Efter det ska det dras ner på tempot - REJÄLT! Då bär det av till Siesta Festival i Hässleholm, och då ska jag fira att jag då fortfarande lever och har hälsan i behåll! (om så är fallet)

Joolz



Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Undrar om inte Vickan ska på den där festivalen också!?

Postat av: Ängelmedhorn

andas darling andas

2007-05-15 @ 21:56:04
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Hanna

ja, varför gör man alltid så mot sig själv när man borde bry sig mest om den som är viktigast, dvs en själv....

2007-05-17 @ 00:39:30
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Ängelmedhorn

honey ta det inte personligt bara tant som är lite enkelspårig...

2007-05-17 @ 22:21:17
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Libankornelia

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2008-09-16 @ 12:24:46
URL: http://libankornelia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback