Det finns hopp för mänskligheten (och för mig)!

"Det finns hopp för mänskligheten" var det första som svischade igenom mitt huvud i morse när jag skulle låsa upp min cykel för att cykla till bussen. Jag insåg då nämligen att min cykel inte alls var låst. Jag hade alltså MISSAT att låsa min cykel i går kväll när jag kom hem från jobbet. De där nedrans lysena jag har monterat på min cykel tog nog min uppmärksamhet igår kväll, och jag trodde väl att jag redan hade låst cykeln. Jag blev minst sagt förvånad när jag insåg att min cykel hade stått olåst hela natten. Det finns alltså hopp för mänskligheten! I och för sig skulle det ju kunna vara så att ingen har sett/märkt att min cykel var olåst, och att det är därför som den stod kvar i morse. Det skulle också kunna bero på att jag var den sista att lämna cykelstället igår kväll (kl.00.30) och den första att ta den i morse (kl. 08.15). Inte vet jag! Jag drog i alla fall en lättnadens suck över att min klantighet inte resulterade i cykellöshet!

Ja, kanske finns det hopp även för mig. På den förra översättnings-inlämningen gick det riktigt dåligt för mig, men den jag fick tillbaka idag såg desto bättre ut, på den fanns det knappt inga fel alls! Nu hoppas jag bara på att texten som kommer på tentan kommer att vara en sådan text som jag kan behärska..

Äntligen var jag hos doktorn igår med mitt eksem. Hur länge har inte Mattias, mamma och nu på sistone även Annie tjatat på mig att jag ska gå till läkaren?! Läääänge. Det är lite läskigt att gå till vårdcentralen tycker jag. Jag är inte van vid det. Och vad jag definitivt inte är van vid är att behöva betala 150 kronor för att få 15 minuter med en läkare! Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag är så frisk! Men åter till läkarbesöket. När jag tänker på "läkare" så tänker jag mig en man, 50+, med en lång vit rock, grått hår och glasögonen långt ner på näsan. Tänk vad min fördom raserades igår! Läkaren jag fick träffa var en ung (söt!) underläkare. Ja, han kan ha varit MAX 25. Fast jag funderade på om man ens kan vara färdig läkare vid 25? Nåja, han kanske var äldre än vad han såg ut att vara. Han var i vilket fall som helst väldigt trevlig och tillmötesgående. Han konstaterade att det bara finns en sak att göra med mig och mina eksem: amputation. Rakt av, chopp, chopp bara. Ja, det kostar att ligga på topp. Nej men skämt och sido så lider jag troligen av någon relativt vanlig åkomma, som är ett nytt fenomen i vårt samhälle. Det kan bero på vår exrema renlighet och allt det där. Det drabbar personer med torr hud (jag), allergi (jag), astma (inte jag) och lite andra kriterier fanns det visst med. Tyvärr är det något som man bara kan bli av med ett tag, men förr eller senare så kommet det tillbaka och då får man kurera sig igen.. Han skrev i alla fall ut en starkare salva till mig och piller som ska få det att sluta klia (piller som även är effektiva mot ångest och oro, tror ni han kunde SE på mig att det var DET jag behövde!?;-). Så nu är det bara och vänta och se, hjälper inte krämen så blir det väl till att amputera, antar jag..

Carpe Diem!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ja, ibland så blir man förvånad av människan. Tur, att cykeln stod kvar och i ett helt stycke, hade du. Det var väl bra att du äntligen kom iväg till farbror doktorn tycker jag. Vi får sluta tvätta oss, städa och tvätta kläder, så får vi inga problem med huden. Nej, det går ju inte:) Då skulle vi se ut och lukta som hemlösa.
Kram

Postat av: Anna-Lena

Dem misstänkte att min lilla oskyldiga kommentar var spam!

2007-05-10 @ 23:13:22
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Alex

ja du gumman.. är ju d jag säger! lite skitig e bara bra o va! nästa gång du känner dig i tur för en dusch, o inte har skola eller jobb i närheten - vänta en dag eller två! bra för själen oxå! (så länge man inte behöver träffa på någon - för då skäms man som tusan o det e inge bra) men lite skit rensar inte bara magen utan allt! aja din fyllekaja nu ska jag sova! puss o kramar

2007-05-11 @ 02:18:22
URL: http://Wulff.blogg.se
Postat av: Henrik

Nu är jag här igen. Jag antar att du har saknat mig, jag har saknat dig nämligen. Varje sekund av mitt liv har jag undrat vad du har för dig. Det är givetvis en lögn, men vad fan, det låter väl ändå trevligt? Varför måste jag varje gång berätta att jag bryr mig om dig? Räcker det inte med att jag läser din bloggjävel? Det borde ändå vara bevis nog för att jag bryr mig om dig. På tal om att bry sig så var boken jag fick av dig sjukligt bra, jag har bara något kapitel kvar så jag är ganska säker på vem mördaren är. Min nattkollega föreslog att det kanske kunde vara prästen, en tanke som inte var helt illa tills prästjäveln blev mördad själv. Jag tänker inte säga vem som är mördaren, läs boken själv din lata jävel. Förlåt, det var inte meningen att jag skulle hetsa upp mig än.
Jag har inte varit inne och läst på länge, jag tog för givet att du var en lat jävel som inte brydde dig särskilt mycket. Du verkar trots det redogöra för allt du gör, något som för mig är mycket beundrandsvärt. Vi kan fan inte ha haft samma mamma när vi växte upp. Nu ska jag i alla fall ge mig i kast med att diskutera allt du har gått igenom sen jag kommenterade senast (vilket var för jävla längesen).
Det kanske kommer att te sig som uppenbart, så jag vill börja med att berätta att jag har skrivit små noteringar om de saker som jag vill ta upp. Du är så ivrig i ditt bloggande att jag nu var tvungen att ta mig igenom ett flertal inlägg på en gång. Därför har jag alltså (efter att ha läst allt pinsamt noga) skrivit ner en del punkter som jag vill ta upp med dig. Jag hoppas att detta är helt okej. Först kanske jag kan säga att jag gläds över att du sakta men säkert förändras, snart är du den fylle-Julia som vi alla har längtat efter.
Kanske var det inte så jag menade, jag tänkte mest på det här med att spruta champagne på folk man inte känner. Varför i helvete gör man sånt? Är det inte bättre att dricka upp skiten i stället? Varför riskera en härligt värmande dryck på att få någon man inte känner att bli blöt och sur? Det hade varit en helt annan sak om man medvetet sprutade äcklet på någon jävla idiot som man hatade. Kanske gjorde du det, i så fall är jag på din sida.
Sen läste jag mig till att festivalen var trång, folk knuffades och liknande. Det finns två mycket olika grader av trängsel. Den ena är den glädje som ligger bakom när alla vill se Dia Psalma på en festival och den andra är den panikslagna som infinner sig på typ GeKås. Du beskrev inte festivalen i detalj, men det lät ändå som den härliga sorten. Jättekul i så fall, du borde fan ut och supa dig redlös mer i livet (även om andra har en annan åsikt).
Man behöver förresten inte dricka, röka och dricka för att ha kul. Det hjälper i och för sig till om man gör alla de tre i logisk ordning. Snacket som kan tillhöra kan vara väldigt trevligt, i så fall är det en bonus. Sociala sammanhang är härliga, men ack så tillfälliga. Rökning och superi är för alltid. Tänk också på att det är tufft att röka. En annan sak som också tillhör ämnet är väl att om du börjar röka så tänker jag slå det ur dig (på det smärtsamma sättet). Tänk på vem det är som bestämmer (det är du som bestämmer, men låt mig gärna tro att det är jag för att stärka min självkänsla).
Nästa notering jag har gjort är det här med hela schlagergrejen. Är det så viktigt som vanligt folk tror? Jag har ingen aning, jag är nämligen inte en del av det vanliga folket, jag är en schlagernörd! Om inte Moldavien eller Finland vinner tänker jag skära upp de kluvna hårtopparna jag har (det kommer bli en jävla massa). Schlager uppmanar ändå människor att köpa musik istället för att stjäla den, till och med du verkar lite överraskad att du faktiskt har köpt saker som inte tillhör dig.
Nu är vi inte här för att tala om hur mycket musik vi köper för de pengar vi får in varje månad. Säg särskilt inget till vår gemensamma mor, hon skulle bli helt jävla galen om hon visste hur mycket jag spenderar på cd-skivor varje månad. Om nu bäste fru Karin läser detta så får jag väl säga att jag skämtar. Eller? Vad fan, lägg dig i mitt liv lagom, ungefär som du gör nu så kommer allt att bli bra. Vi har ju kommit överens om att Julia tar hand om dig när du är äckligt jävla gammal och inte kommer ihåg mig längre.
Jag kunde inte hjälpa att ta notis om vilka skivor du faktiskt köpte. "Halvvägs till framtiden" är en klassiker, men det har bara att göra med hur mycket vi har utsatts för den jäveln. Jag har trots det laddat hem albumet helt olagligt och lyssnar på en del av låtarna med en stor dos av sentimentalitet i sinnet. Jag uttrycker mig förmodligen fel och stavar åt helvete, men det är det som händer när jag försöker att förklara vad som händer med mig.
Jag är glad att du gillade Freedom Call, även om det som jag sa var deras sämsta skiva någonsin. Innocent World är en fantastisk låt, kanske är barnkören det som gör skillnaden. Som jag sa då, skriv ner alla låtar du har så ger jag dig resten. Varför sitta i skuggan av Freedom Call när du kan få allt?
Nu har jag kommit ungefär halvvägs i mina anteckningar, men jag tror ändå att jag avslutar nu. Jag tar allt det andra som jag tänkte på en annan dag, även om jag hade tänkt säga något om en läkare på under 25 år och varför jag är snyggare än honom. Nästa gång vi träffas ska du få en jävligt bra skiva, denna gång mycket inspirerad av den moderna rocken. Det har du aldrig fått förut, så du kanske borde glädja dig inför det. Mötet med mig får du ta även om det inte är så jävla kul, det löser sig alltid. Nu ska jag lägga mig (alltför sent tack vare denna jävla kommentar) och läsa slutet på boken du gav mig.
Tack för mig och ta för helvete hand om dig,
Henrik

2007-05-11 @ 08:07:04
Postat av: Ängeln

hmm trodde jag hade kommenterat men icke.. Nåja heta läkaren vill vi ha mer av och varför väntar på man så länge på att gå dit? så jäkla dyrt är det inte. det är ju inte som tandläkaren liksom

2007-05-11 @ 09:01:41
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Kilafa

Good people of togo i was here ok.

2010-10-28 @ 08:43:27
URL: http://kilafa.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback