Förkylning och Oändliga Rapsfält

I fredags vaknade jag och kände att nu, nu kommer förkylningen. Där fick man väl för att man klarade sig utan förkylning hela hösten. Så kom den nu i stället, så här in på vårkanten. Jag nyser cirka 100 gånger om dagen och näsan bara rinner och rinner. Den är alldeles röd och narig av allt snytande.. Lite krasslig i halsen är jag också, men jag är glad att jag i alla fall inte är så dålig att jag måste ligga till sängs! Jag hoppas att jag är bra om några dagar igen! =)

Igår var jag, Alex, Danne och Becci ute och turistade i Skåne. Första anhalten blev Kåseberga, där vi satt ute i solen och åt varmrökt lax och njöt av livet. Mattias och hans polare råkade också ha vägarna förbi och lunchade med oss. Efter lunchen promenerade vi uppför kullen till turistmålet: Ales Stenar. Jag hade inte ens hört talas om detta ställe innan, och Alex utbrast då: "VAA?! Har du inte vart där? Vad är Mattias för en skåning egentligen som inte ens har tagit med dig dit!" Haha! ;-) Nu har jag vart där och sett stenarna i alla fall!
Nästa anhalt på vår lilla Skåne-tur blev Alex familjs sommarhus i Glemmingebro. Jäklar vilken mysig stuga alltså! Jag hade ju nte haft något emot att ha en sådan stuga! Gammaldags, mysig, men ändå i ordninggjord med elektricitet, ordentligt kök och badrum. Och den låg precis intill ett oändligt, gult rapsfält. Skåne är ganska vackert ändå, för att inte säga fantastiskt vackert! Särskilt om sommaren, då hela Skåne bara lyser som en stor, gul sol!
Efter titten på sommarhuset i Glemmingebro gjorde vi en snabbvisit på Glimmingehus, som var stängt. Men några bilder kunde vi i alla fall ta.
Efter det bar det av mot Simrishamn för att köpa glass och avnjuta den i eftermiddagssolen. Mmmm, en riktigt härlig, lugn, avslappnad dag hade vi!
Efter vårt turistande åkte vi hem till Alex och Danne och lagade mat, kollade på film och tittade på de två senaste avsnitten av Gilmore Girls. Ahhh, en skön lördagskväll!

Nu är det fortsatt tyska som gäller i några timmar till, sen kanske man skulle festa till det med att kolla på Wallander ikväll! Eller är det förresten ens Wallander ikväll? Jaja, det ordnar sig!

Tjipp och hej!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

mysigt med utflykt!

Postat av: Anna-Lena

Håller med om att Skåne kan vara otroligt fint med alla rapsfält. Vill också luncha ute. Lycka till med tyskaplugget! Jag ska ta och läsa lite ordbildning innan jag somnar, tenta om tre veckor.
Kram

2007-05-06 @ 22:22:09
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback