Nostalgi vs. nytt..

VET ni vad jag gjorde i onsdags? Jo, jag KÖPTE två stycken CD-skivor! De har nån sån tillfällig butik på Burlöv Center där de säljer ut en massa gamla CD och DVD skivor. Jag minns inte senast jag köpte en riktig skiva! Men det är faktiskt en väldigt härlig känsla att köpa skivor! Det var inga nya topplistskivor, men det var nästan ännu bättre; det var NOSTALGI! En dubbel CD med Staffan Hellstrand, "Diamanter". Alla gamla godingar finns med på skivan, så som "Lilla Fågel Blå", "Varje Litet Grässtrå" och "Vackra Vita Dagar". Men det finns också en och annan låt som jag inte har hört innan, och det är ju också nice! =) Den andra skivan är också nostalgi. Det är en gammal skiva som mamma hade där hemma i CD-stället när jag var sisådär 7-8 år. Jag vet inte riktigt vart den där skivan tog vägen sen, för jag minns at jag har letat efter den i CD-samlingen, utan framgång. Men nu köpte jag den alltså: Niklas Strömstedt - "Halvvägs Till Framtiden". Jag lyssnar på låtar som "I Hennes Rum", "Enkel Matematik" och "Oslagbara!" och minns hur jag älskade dessa låtar när jag var runt 8 år gammal. Jag minns hur jag tog med skivan till skolan och spelade upp en låt från den, när det var min tur att göra det hos fritidspedagogen. Jag minns hur jag mimade till flera av låtarna på Roliga Timmen. Jag bara lyssnade, lyssnade, lyssnade och ÄLSKADE! Och ja, jag älskar den fortfarande, troligen mest för att den ger mig en sån skön känsla av hur det var att vara 8 år..

På den senaste tiden har det dock även kommit in en hel del ny musik i mitt liv! Min kära broder var ju så söt och upplyste mig om att Freedom Call (världens bästa power-metal band!) har släppt ett nytt album. Och snäll som han är, min bror, så skickade han mig genast alla låtarna! =) Och ja, "Innocent World" är sjukt bra! Helt klart den bästa låten på skivan! Andra favoriter är "Far Away" och "Magic Momemts".

Vet ni vem Tomas Andersson Wij är? Det visste inte jag innan Annie introducerade honom för mig! Han är en skön singer/songwriter, och jag känner på mig att jag kommer att vilja ha ALLT han har gjort! Jag googlade honom just, och det verkar som att han har släppt åtskilliga album. Jag säger bara det: I'm in löööööööööööööööv!

Mer bra musik åt folket! =)

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Thomas Andersson Wij är skitbra! till viss del faktiskt bättre texter än Lasse.

Vill med ha skivorna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback