Trött och sliten..

Usch, jag är trött efter helgens jobb och tentapluggande. Jag vill bara att det ska vara torsdag så att den där hemska, ångestfyllda tentan ska vara över.. Jag vet att jag borde ha suttit och råpluggat precis hela dagen idag, men jag orkar verkligen inte. JAG ORKAR VERKLIGEN INTE!!! Jag känner mig helt trött och matt i kroppen idag, och jag antar att det är den senaste veckans stress (fysiska och psykiska) som tar ut sin rätt. Efter tentan på torsdag är det visserligen mycket grejer på gång (Festival, Danmarksresa, Berlinresa), men det är ju bara roliga saker som jag verkligen vill göra och som inte ger mig ångest. Visst står det  det kanske lite mycket på schemat även de närmsta veckorna, men det ska bli så SJUKT SKÖNT att ha den här tentan ur världen!!!

Ibland blir jag bara så arg, trött, förbannad (eller nja, det händer snarare med jämna eller ojämna mellanrum att jag blir det, men ändå)! Härom dagen fick jag hem ett brev från Malmö Högskola, där de hotar att STÄNGA AV mig om jag inte snarast betalar in kåravgiften. What the hell? Var det inte jag som mejlade och ringde fram och tillbaka och hit och dit i början av våren för att få klarhet i vart det egentligen är som jag ska betala in kåravgiften?! Det var lite luddigt om vad som gällde, om jag skulle tillhöra Humanistkåren i Lund eller Malmö Studentkår. Från båda håll fick jag svaret att jag ska betala in till Lund. Malmö Studentkår säger åt mig att bortse från avin de har skickat ut och ber mig även att skicka dem ett mail med mitt namn, personnummer och ange vilken kurs jag läser i Lund, så skulle de se till att jag inte skulle bli betalningsskyldig till Malmö Studentkår. Okej, det var ju bra, hur lugnt som helst! Det var ju bra att veta det, med tanke på att jag ska läsa i Lund ett par terminer till. Men vad häner? Jo, jag har fått precis fel information! Malmö har bestämt sig för att eftersom att jag är lärarstudent i Malmö, så ska jag betala till Malmö, trots att jag läser i Lund. Herregud, säger jag bara, vad håller de på med? Varför ger de ingen information? Och när man tar kontakt med dem för att få information, så ger de TOTALT FEL information. Och så blir man hotad med avstängning. Tack för den, liksom! Jaja, det har väl löst sig nu, jag har betalat in avgiften till Malmö och ska få tillbaka pengarna från Lunds Humanistkår. I fortsättningen blir det alltså till att betala avgiften till Malmökåren och vara stödmedlem i någon Nation i Lund. Blä för bristande information som går ut över oss stackars maktlösa, oskyldiga studenter! Är inte Kåren till för oss!?

Joolz

Kommentarer
Postat av: Hanna

Idioti säger jag bara...de verkar ha ungefär lika mycket koll som på DJH. Och det är inte mycket koll.
När du kommer itll Danmark så ska vi bara ha kul och inte ägna oss åt en massa onödiga måsten!
kramar

Postat av: Ängelmedhorn

nej kåren är inte för oss den är emot oss. vi betalar 340 spänn om året och nu ska skolan ta bort skrivarna bland annat. jag är så glad att jag slutar om en vecka

2007-05-23 @ 13:59:21
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Klart att du har fixat översättningen:) Men annars så pluggar vi tyska ihop i sommar. Vi kanske enbart ska prata tyska med varandra och reta gallfeber på vår omgivning:) Korkad kår? Men nu vet du vart du hör iallafall:) Men blir inte det konstigt i Lund, eftersom man måste visa kårleg för att få skriva tentan? Om du har Malmös då vill säga.
Kram

2007-05-24 @ 23:28:25
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback