Trött, snuvig, less

Usch vad jag är trött! Både psykiskt och fysiskt! Jag är även trött på folk. Jag vet att de inte gör det med flit, och jag vet att jag kanske är extra känslig nu när jag är trött och snuvig, men ibland känns det som om vissa människor tror att han/hon är den endaste personen som finns i hela världen. Framförhållning! Det är ett bra ord. Sen känns det som att alla är så negativa just nu. Jag kommer på mig själv att smittas av det och plötsligt är jag också negativ. Och jag gillar inte att vara negativ! Varför vara negativ, när man kan vara positiv!? Jag blir bara så trött ibland.

Förlåt, men jag var bara tvungen att avreagera mig lite. Antagligen är jag mest sur på mig själv. Men motgångar här i livet måste man också ha. Problemet kanske är att jag alltid brukar ha toppresultat, och när jag nu en gång fick svart på vitt att mitt resultat inte var speciellt bra, så tycker jag att jorden går under. Jag vet att den inte gör det. Jag vet att jag måste lära mig att misslyckas. Men det är svårt! Ok, det var ingen big deal, men det kändes ändå.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Julia, det är inte hela världen att misslyckas nån gång. Alla gör det emellanåt.
Jag äger också också "Öva översätta" men måste erkänna att jag aldrig har använt mig av den. Men borde kanske göra det om jag ska skriva översättning b nu i vår.
Det glädjer mig att du har fått nytta av boken. Visst är den bra?
Kram

Postat av: Alex

mm det känns! alltid känns det! menmen.. va göra!

2007-05-07 @ 22:56:17
URL: http://Wulff.blogg.se
Postat av: Ängeln

Honey! Jag tycker att du alltid ska sätta mig i första rummet oavsett vad ;-) Nej allvarligt talat, skit i folk, skit i andra. Man måste göra det som känn bäst för en själv. För att tvingas till ngt blir aldrig bra. Varken för en själv eller den man tvingar sig att vara med.

För övrigt har jag svårt att tro att det var så kasst?! Och du vet att du inte är dum, trög eller kass så ryck upp dig nästa gång går det bättre.
kramar

2007-05-08 @ 08:58:01
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Ängeln

vet inte riktigt hur jag ska ta kommentaren om gammal men väljer att tolka det positivt. egentligen handlar det inte så mycket om ålder utan mer om att väl bestämma sig för ngt.

2007-05-08 @ 21:30:22
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Hanna

Julia raring. Från och med nu rycker vi upp oss. Mera leva mindre fundera. Yes, it´s a deal ;)

kramar

2007-05-10 @ 18:55:14
URL: http://madamebutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback