Den som skrattar bäst skrattar sist..

Där fick jag så jag teg. Jag har skrutit så mycket om mitt starka immunförsvar: "Jaaaaag blir då aaaaldrig sjuk, jag som sover tillräckligt, motionerar och äter nyttigt". Tji fick jag minsann! Igår vaknade jag med halsont och tänkte: "äsch, lite ont i halsen är inte så farligt, det går nog över på en dag eller två". Men i morse när jag vaknade så insåg  jag att allt inte stod rätt till. Svettas oh frysa på samma gång bådar inte gott. Halsen kändes svullen som bara den, huvudet värkte, och ja, i princip hela kroppen värkte. Usch för feber, man orkar ju liksom inte göra något alls.. Hoppas att det går över snabbt bara, för jag har varken tid/ork/lust att vara sjuk. Idag skulle jag egentligen ha läst Friedrich Schillers klassiska verk "Maria Stuart", från år 1800, men jag pallar helt enkelt inte. Det enda jag har pallat med idag har varit att sova. Om en stund kommer  Annie  hit och pysslar om mig. Så glad att hon finns och alltid ställer upp! Fattar inte varför Mattias är bortrest just nu när jag behöver honom som bäst. Jag vet att jag blir otroligt självömkande när jag är sjuk, men ändå.. Hade Mattias vart hemma hade han fått fixa te till mig, jag hade sluppit ta mig ur sängen för att gå ut i köket och hämta vatten och piller. osv. Men jag överlever nog ändå, det tror jag allt.

Det har hänt ganska så mycket sen sist, så klart. För två helger sen så var ju min lilla älsklingsHanna här och förgyllde min tillvaro. Det var mycket kärlek, vin, vattenpipa, hets, god mat och livskvalitet rent allmänt. Men vill ni läsa om det mer i detalj så kan ni kolla in http://madamebutterfly.blogg.se
Som sagt så är jag numera med vattenpipa. *Trumvirvel*  Välkommen till världen KARL-OSKAR! En liten, men söt, vattenpipa har jag investerat i. Tyvärr är han än så länge använd endast en gång, men det ska nog bli mer framöver.

I tisdags hade jag tenta. Just nu sitter jag som på nålar för att jag vill veta hur det gick! Det var grammatik och riktigt svårt! Det kändes inte som att det blev en total katastrof, men som sagt så var det väldigt svårt. Det kan ha gått vägen, men det kan också ha gått åt skogen. Förhoppningsvis så får jag veta resultatet framåt slutet av veckan.

Annars är det som vanligt, mycket plugg, en del träning, lite jobb, så mycket socialt liv som jag hinner. Det känns som att tiden bara rusar förbi och snart är det faktiskt jul. Och då är det ju tur att man redan har börjat inhandla julklapparna. Om en vecka bär det av till Ullared för att försöka införskaffa ännu lite fler sådana.

Nej, nu ska jag väl återgå till att ligga och slappa i sängen.

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

stackare! hoppas det blir bättre snart!

ser fram emot att få träffa Sveas Kusin

Postat av: Anna-Lena

Hoppas att du mår bättre nu. Tentan är jag säker på att du klarade av galant. Erika och Magnus ska ha födelsedagsfest första helgen i december. Jag kommer hem då, så hoppas att du också hittar till Nässjö då. Kramar

2007-11-12 @ 15:21:14
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Vad var det jag sa? Grattis till avklarad grammatiktenta!

2007-11-15 @ 19:34:28
URL: http://annalenaholstensson.blogg.se
Postat av: Sigbjornmarlen

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-03-06 @ 10:14:19
URL: http://sigbjornmarlen.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback