Ge mig kraft..

Puh. Suck. Vill sova. Men icke!!!

Jag insåg just att det ar ju jäkligt osmart av mig att skriva om min shoppingrunda här i bloggen, eftersom den kan läsas av typ alla. Sorry Micke, jag vet att vi sa att vi skulle spara alla pengar och sedan tokshoppa i Köpenhamn. Men skor kan man ändå inte köpa där. Så jag tycker att vi ska tokshoppa där nästnästa helg ändå, jag behöver en massa grejer. Jag har ju INGET att ta på mig. Tragiskt.

Jag är så trött, så trött, så trött. Det är lite för mycket just nu och ångesten smyger sig på. Hur ska jag hinna allt? Hur ska jag klara allt? Jag försöker verkligen intala mig själv att det löser sig. Allting löser sig. På ett eller annat sätt. Klarar jag inte tentan på måndag så klarar jag kanske omtentan? Blir inte uppsatsen speciellt bra så får jag väl skriva om den? Jag försöker verkligen att avdramatisera, men det är så svårt! Men egentligen, om de andra klarar tentan, så borde väl jag också göra det? Vi har ju haft samma förutsättningar, så tja..? Nu kanske ni tänker att varför pluggar hon inte till sin himlarns tenta då i stället för att sitta där och blogga. Ja, det är en bra tanke. Jag har inget bra svar själv. Kanske behöver jag en liten paus från alla språkvetenskapliga termer som snurrar runt i huvudet just nu. Kanske stillar jag min ångest genom att göra något helt annat än just det jag borde göra.

Den gångna veckan har varit fullspäckad, med plugg, träning, sociala aktiviteter och jobb. Och nu har jag hamnat i Nässjö igen. Härliga gamla Nässjö. Men jag har kommit på att det är ganska så mysigt i Lund också. Jag längtar inte riktigt så mycket hem till Nässjö som jag trodde att jag skulle göra efter den fantastiska sommaren här. Idag blir det mest plugg, sen hem till Emelie ikväll och kolla in hennes nya hus och bebismagen. I morgon blir det lunch med E och sen kräftskiva hos mormor och morfar på kvällen. Söndagen ska väl mest ägnas åt plugg. Ska bli så skönt att ha tentan avklarad. Håll tummarna.

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vad är det för tenta?

Postat av: Ängeln

VA?! INTE LÄNGTA TILL NÖ! DÅLIG STIL!! ;-)
Jag finns ju här :-(
tack för en mycket trevlig lunch
kramar

2007-10-06 @ 16:23:58
Postat av: Sara

Tummarna hålles min vän, tummarna hålles. Jag tror på dig. Många kramar! Sara

2007-10-07 @ 14:42:14
Postat av: Hanna

Jag förstår precis hur du känner...eftersom jag känner likadant. Men på något sätt går det väl och vi får väl hoppas att vi kommer ut i ett stycke till jul. kramar

2007-10-07 @ 16:52:15
URL: http://madamebutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback