Livsnjutarhelg!

Åh vilken underbar helg jag har haft! Mamma och Micke har varit här och vi har bara njutit hela helgen och haft det supermysigt! Det började med god middag och rödvin i fredags kväll. Kvällen fortsatte med Idol 2007 och kex och ost. Mamma blev upprörd för att fel artist åkte ut ur tävlingen, men hon sansade sig efter en stund. ;-) Galna som de är, de där smålänningarna, så bestämde de sig för att sova ute på balkongen (som förvisso är inglasad). Det måste ha varit svinkallt, eftersom det blev frost natten till lördagen! Nåväl, natten till söndagen sov de inne i lägenheten.

Hela lördagen spenderade vi i Köpenhamn. Vi strosade på Ströget, drack öl från 7Eleven, shoppade och hade det allmänt trevligt. Jag som hade tänkt att shoppa massa på New Yorker hittade bara två plagg. I och för sig var det ena av dessa plagg en höstjacka, så det var ju bra. Dessutom råkade den vara på rea, så den kostade bara 150 danska kronor. Köpte även en topp på rean. Men som vanligt så var det ju Micke som shoppade mest. Stackars mamma hittade bara ett par vantar..
Efter att ha gjort klart Ströget så åkte vi till Fields för att shoppa lite mer. Det var förresten där som Micke hittade en massa snyggt på Jack&Jones. Fields är faktiskt ett mycket imponerande shoppingcenter!

På kvällen gick vi till en restaurang i Malmö som heter Gozzip och åt ryggbiff med bearneissås. Då hade tre blivit fyra, och det passade ju bra eftersom Mattias inte är så himla glad i shopping, men desto gladare i god mat! Och vem stöter vi på inne på restaurangen om inte Annie, som också hade besök av sina föräldrar i helgen, och som också hade strosat runt i Köpenhamn hela dagen. Det var en lite komisk slump!
Efter en lång dag ute på stan åkte vi hem och slappade framför TV:n en stund, och sen gick vi och la oss för att shoppa vidare nästa dag!

Idag har vi varit på jack-jakt hela dagen. Mamma försökte hitta en jacka, men hon hittade inget i hennes smak. Eller jo, hon hittade, men när hon väl hittade en hon ville ha så fanns den inte i rätt färg.. Men vi gjorde ett ärligt försök med att hitta jacka i alla fall, vi tog oss igenom hela Burlöv Center och hela Nova Lund, men icke fanns det en jacka till min mor.. I stället blev det så att jag och Mikael hittade en massa att shoppa. Jag hittade fyra plagg på Gina Tricot och Micke handlade lite mer på Jack&Jones.

Nu har de åkt hem igen och jag är lite ledsen i ögonen. Min lilla mamma! *snyft* Nu får jag inte träffa dem igen förrän den 7:e december. Då blir det jul på Tivoli för hela slanten! *längtar redan*

Jag behövde verkligen den här härliga helgen! Jag har inte pluggat det minsta lilla, har inte ens funderat på plugget, haft nån ångest över plugget eller jobbet eller komplicerade relationer. Jag har bara slappnat av, varit mig själv, älskat och blivit älskad. Varför kan inte alla helger vara såna! Kom tillbaaaaaaaaaaaka!

Saknar er!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Du har verkligen haft en toppenhelg:) Det snöade i Krakow natten till lördag, men nu är det som tur är borta. Hihi, jag har inte ens börjat plugga än. Jag kommer att bli helt förslappad efter den här terminen.
Kram

Postat av: Alexvilja

Your website is extremely interesting

2009-05-29 @ 10:34:53
URL: http://alexvilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback