Rullar fram!

I måndags var det tenta i språkkunskap. Phew, så skönt att den är över! Det kändes helt ok efteråt, och i torsdags fick jag reda på att jag hade klarat den! Så nu kan jag lägga den bakom mig och gå vidare. Nu är det i stället uppsatsen som bekymrar mig. Men jag har i alla fall kommit igång lite grann, och det ska ju bara vara en "övning" inför C-uppsatsen, så det ska nog gå bra. Visst är det mycket att göra just nu, men det är ändå skönt att det kommer en tenta/inlämning i taget, med lite mellanrum, så att inte alla kommer samtidigt i slutet av terminen.

Den här veckan har jag fått lite smått och gott gjort, sånt som tar lite tid, som man kan skjuta upp i princip hur länge som helst, men som man gärna vill ha gjorda. I tisdags pallrade jag mig ner till Arlöv centrum för att besöka cykelreparatören. Jag hade nämligen fått punka på bakdäcket. Det kändes nästan som om han skrattade åt mig för att jag ville ha hjälp med att byta ett däck, men det är faktiskt inte så lätt! När jag cyklade hem på mitt nybytta däck kändes det verkligen som att jag flög fram! Ettans växel kändes mycket lättare och cykeln gick så fint, så fint! Så det var nog dags att byta däck.
Samma dag besökte jag också Föreningssparbanken nere i centrum, eftersom min internetdosa har varit kass i sisådär ett halvår. Displayen har varit suddig och jag har fått gissa mig till vad det står ibland. Så det var skönt att få den utbytt!
Dessutom tog jag mig en tripp ner i källaren i tisdags och plockade upp vinterjackorna och la ner sommarkläderna. För nu är det verkligen höst! Hu! Dags att börja använda vantar, tror jag.

Annars har veckan som vanligt bestått mest av plugg och träning. Veckans höjdpunkt var i onsdags kväll, då jag först var hemma hos Annie och softade och fick god mat, och sen drog vi till Smålands Nation. Där var det spelning med Miss Li. Det var otroligt mycket folk och jäkligt trångt, och ibland kan jag  bli så trött på människor som tror att det är möjligt att tränga sig fram några meter till när det redan är fullpackat med folk. Men en stund in i spelningen skingrades publiken lite grann och det fanns till och med plats att dansa lite diskret. Miss Li är verkligen en dunderartist, och trots att man inte såg minsta skymt av henne eftersom hon satt vid pianot hela tiden, så var det verkligen värt att gå dit!

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen, sen ta något att äta och sen fara och jobba.

Trevlig helg!

Julia

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Grattis till tentan! Cykelhandlare är till för att laga punkteringar när inte Pappa finns inom räckhåll:)

Postat av: Edvinvilma

Informative website! Thanks!

2009-08-13 @ 10:27:28
URL: http://edvinvilma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback