Back in Arlöv!

Då jag som vanligt är på språng så blir detta ett mini-inlägg. Men det var så längesen jag skrev något att jag mest bara tänkte låta alla mina läsare veta att jag lever!

Nu är jag alltså tillbaka i Arlöv. Sommaren och allt som den innebar, är över. Terminen, med allt som den innebär, har börjat. Sommaren har varit fantastisk och jag önkskar att den hade kunnat vara för evigt. Jobbet var verklign underbart, och nu när lönen har kommit in på kontot också så känns det ännu bättre! Men nu är det tillbaka till att vara fattig student med ynka 7000 kr att leva på varje månad.

Semestern var trevlig, men hektisk! Vi hann med en hel del på bara tio dagar! Nässjö - Stockholm - Östersund - Jokkmokk - Gällivare - Kiruna - Luleå - Skellefteå - Bärby/Uppsala - Nynäshamn - Stockholm. Vi har sett och gjort mycket, men vila, det blev det inte mycket av! Bilder finns att skåda på följande länk:
http://www.pixbox.se/usr_show_id74815_page0_order1.html

I måndags började studierna, nämligen Tyska Fortsättningskurs. Terminen känns otriligt kort och det är ofantligt mycket som ska göras. Det är grammatik varvat med språkkunskap varvat med sjukt mycket läsning i kursen muntlig språkfärdighet och fram i oktober väntar översättning, kultur och litteraturhistoria och uppsatsskrivning. Puh! Men om man kör i 180 så ska det nog gå.

So long!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ska vi hetsa skola ihop i höst?! jag är inte van vid att plugga längre och vet inte hur jag ska fixa detta...

Postat av: Ängeln

kommer gå skitbra!! tror på dig!
Nö saknar sin Julle
ses på lördag

2007-09-06 @ 17:21:28
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback