Spendera mera! (eller?!)

Det är ju så härligt att shoppa! Hur kommer det sig egentligen att shopping stillar ångest så effektivt!? Det FINNS ju inget bättre än att shoppa. Men det måste vara bra shopping. Bra shopping i min värld är när man hittar fantastiska saker till bra priser. Då känner jag mig lycklig i själen. Men är det inte lite ytligt? Jo, det är det ju. De nya kläderna/skorna/sakerna är roliga i ungefär två veckor, sen känns de inget speciella längre. Men just det att prova, hitta nåt ursnyggt som passar och som man bara mååååste ha och få köpa det, är så himla härligt! Och när man har jobbat hela sommaren så bode man väl kunna få unna sig en ordentlig shoppingrunda? Eller försöker jag bara rättfärdiga att jag spenaderat en massa pengar på saker jag egentligen hade överlevt utan? Nå ja, jag känner mig i alla fall extremt nöjd just nu, fastän jag har spenderat 1500 kr idag. Vad har jag då lagt pengara på? Jo, här kommer en lista:
  • 1 par jeans (mörkblåa) (Cubus)
  • 2 toppar/tunikor (svart, blå) (Gina Tricot, rea)
  • Cardigan (svart) (Gina Tricot)
  • Tre par skor (två par svarta, ett par röda) (Skopunkten)
  • 5 par strumpor (svarta) (HoM)
  • 3 par nylonstrumpor (HoM)
  • Foot Scrub, Foot Lotion (HoM)
  • Foundation, Bronzing Brush, Lipgloss, Nagellack, Puderborste (HoM)
Jag började min runda inne på Nova Lund, och jag tog faktiskt bilen dit, det kändes som en oerhörd lyx! Men jag behövde faktiskt övningsköra lite också. Sen tog jag en sväng in på Burlöv Center och råkde gå in på Cubus. Där hittade jag värsta snygga jeansen, mörkblåa, hög midja, smala nertill, men gissa vad? De fanns inte i min storlek! Men räddningen var nära! Jag ringde till Cubus i Löddeköpinge, och det visade sig att de hade jeansen i min storlek där! Sagt och gjort, det bar genast av till Center Syd, och nu är jag ägare av dessa vackra jeans!

Nu ska jag ha lördagskväll, med god middag, mys i soffan med smågodis och underhållning på TV. I morgon kommer Mattias hem från sin semester i England *jippi*.

Joolz

Kommentarer
Postat av: Hanna

Absolut helt rätt att unna sig en shoppingrunda! jag blir så avundsjuk :) matrealist, javisst ;)

Postat av: ängeln

härligt härligt men farligt farligt att shoppa loss så där... ;-)

2007-09-24 @ 08:32:38
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: micke

Vad är det jag läser!!!!!
Kom vi inte överens att inte shoppa innan Köpenhamns resan???
Det gällde ju att spara så mycket som möjligt för att sedan tokshoppa just i Köpenhamn ;-)

2007-09-30 @ 17:04:02
Postat av: Stefanmargrete

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2010-04-23 @ 09:13:30
URL: http://stefanmargrete.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback