Men bara om min älskade väntar.

Jag kan med rak och ståtlig rygg erkänna att jag så ofta jag kan/hinner kollar på SVT:s dramaserie Andra Avenyn. En del kanske tycker att serien är töntig, men jag äääälskar såpor, och Andra Avenyn är verkligen en riktig såpa, med alla intriger man kan vänta sig; någon är bög, någon blir kär i någon den inte borde bli kär i, någon är otrogen och någon är moraltant. Men nu till saken. Härom dagen (tror att det var i måndags) så spelade de en sån UNDERBAR låt i programmet. Och jag tänkte att jag bara mååååste få veta vad det var för låt och vad det var för artist. Jag försökte se i eftertexterna vilken låt det kunde tänkas vara, men hann inte uppfatta det. Nå ja, sånt är livet tänkte jag. Och så blev det tisdag. Jag vaknade ganska så tidigt och låg och slölyssnade lite på Morgonpasset i P3. Och så är det dags för en lycklig lyssnare att få önska en låt. Och vilken låt önskar killen? Jo: Men bara om min älskade väntar, med Nationalteatern. Och gissa VAD?! Det var precis den låten som de spelade i Andra Avenyn! Ibland ska man bara ha tur! Nu är det den som går på repeat i mitt iTunes-bibliotek!

Nationalteatern - Men bara om min älskade väntar

Om idag inte var en ändlös landsväg
Och inatt en vild och krokig stig
Om imorgon inte kändes så oändlig
Då är ensamhet ett ord som inte finns

Men bara om min älskade väntar
Om jag hör hennes hjärta sakta slå...
Bara om hon låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår

Jag kan inte se min spegelbild i vattnet
Jag kan inte säga sorglösa ord
Jag hör inte mitt eko slå mot gatan
Kan inte minnas vem jag var igår

Men bara om min älskade väntar
Om jag hör hennes hjärta sakta slå...
Bara om hon låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår

Det finns skönhet i flodens silversånger
Det finns skönhet i gryningssolens sken
Men då ser jag i min älskades öga
En skönhet större än allting som jag vet

Och bara om jag vet att hon väntar
Om jag hör hennes hjärta sakta slå
Bara om hon låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår


Kommentarer
Postat av: Bloodyswede

Grattis:) Äntligen har du upptäckt en låt som vi gamlingar har hört förr...Har dessutom hört den live med Thåström o Lasse..det du!

2008-04-09 @ 15:30:02
Postat av: Jespermiriam

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback