Och så var det februari..

"Klockan är tio och här är Ekot: på grund av den milda vintern i Skåne kan man nu plocka blåbär där..."
Så lät det på nyheterna i lördags och jag blev faktiskt lite chockad. Blåbär, så här års!? Jag säger då  det, jag säger då det..

Usch, jag längtar redan till sommaren. Jag vill bara att tyskan ska vara över och jag vill vara i Nässjö och jag vill ha sol och jag vill jobba och slippa tänka på poäng, tentor och uppsatser. Jag tröstar mig med att tiden går fort. Snart är det ju påsk! Och då ska man hem till Nässjö en hel massa dagar och förhoppningsvis kommer jag att kunna vara helt ledig åtminstone ett par dagar.

I skolan går det sin gilla gång och jag tänker allt som oftast att jag definitivt hade kunnat lära mig såååå mycket mer på tre terminer än vad jag har gjort i Lund, både om det hade funnits mer resurser på Universitetet och om kurserna hade varit upplagda på ett annat sätt. Jag tror att tre månader i Tyskland kommer att ge mycket, mycket mer än tre terminer på Lunds Universitet. Sorgligt men sant. Självklart har det gett en hel del att plugga tyska på heltid och visst kan jag mycket mer nu än vad jag kunde för ett år sen, men ändå..

Det händer faktiskt en hel del roliga grejer runt om mig just nu. Det är stora grejer på gång. Men vissa saker ska man kanske hålla för sig själv ett tag, tills de är mogna att mötas av allmänheten. Fast tänk er, bara en sån sak som riktigt goda vänner förgyller ju ens vardag rätt så bra. För att ta ett exempel så var jag och fikade med en god vän igår. Det var bara så mysigt, vi hade så mycket att prata om och all stress och all pess bara försvann för ett par timmar. Det är verkligen så det ska vara!

Som en hel del av er där ute kanske vet så var Mister Perra P här och hälsade på mig i förra veckan, och jag har lovat honom att skriva lite i min blogg om det, så att han vet vilken version han ska ge om någon frågar hur han hade det. Jo då, vi hade det väl ganska bra. Eller Per hade det glassigt bra, om jag får säga det själv. Han trodde nämligen att det var ett hotell han hade kommit till, där tandborste och schampo ingick och även roomservice i form av kaffe på sängen. Mat lagades åt herrn och disken lämnade han till stackars mig. Jag säger då det, maken till mansgris får man leta efter! Vi gjorde faktiskt inte så himla mycket under de där dagarna. Jag var ju tvungen att gå i skolan/plugga, så det fanns ju inte så mycket tid över. Men en sak som Per tyckte var skandalöst (som jag kan hålla med om till viss del) var ju att jag aldrig hade besökt Lunds domkyrka. Sagt och gjort, det blev ett besök där. Mycket trevlig byggnad och jag fick för mig att jag ska gå dit på gudstjänst någon söndag. Inte för att det finns någon ledig söndag i sikte på länge, men någon gång i framtiden så.. Det blev även fika på Espressohouse, (som jag tvingade Per att bjuda mig på) nostalgibesök för Pers del på filosofiska instituitionen och AF-borgen och lite runtflummande på diverse bokhandlar. Sen var Julia trött och ville åka hem och ha mat och sova.

Äntligen är Mattias hemma efter sin låååånga (8 dagar) Europaresa. Han och hans resekamrat hann med att vara i sju länder plus att de åkte igenom ett. Det tycker jag var ganska bra jobbat! Men nu är han hemma igen och det är mysigt! Jag blev riktigt imponerad och överraskad när han kom hem, för han hade presenter med sig! =) En otroligt söt kaffemugg från Starbuck's, med rött handtag och ett stort rött hjärta på, specialgjort inför Valentine's Day + en souvenir-tygkasse från Berlin med Ampelmannen på.

På fredag är det dags för Mattias (och mig) att njuta av sin julklapp. Då blir det stand up comedy i Lund med Hipp Hipp gänget och innan föreställningen ska min kära få bjuda mig på middag så blir det även försenat firande av vår förlovningsdag (som var den 14 januari, men då var ju jag i Frankrike)! Det blir riktigt mysigt, innan det är dags att jobba lite i helgen.

Take care all!

Joolz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback