Julen är över och 2008 har tagit vid

Tänk att två och en halv vecka kunde gå så snabbt! När jag anlände i Nässjö den 17:e december drog jag en lättnadens suck och tänkte något i stil med att guuuuud vilken lång semester jag har framför mig. Och nu sitter jag nere i Skåne igen. Tillbaka efter jul och nyårsledigt. Visserligen börjar inte min termin förrän den 21 januari. Men mycket ska hinnas med innan dess. Hemtenta ska skrivas. Det ska jobbas. En vecka i Frankrike ska avverkas. Sen drar det igång igen. I går när jag klev av tåget i Lund slog allt som en våg emot mig. Snart drar allt igång igen, all ångest, all press, all stress. I går kändes allt väldigt jobbigt. Jag frågade mig själv om jag verkligen pallar två terminer till. Jag vet faktiskt inte. Men jag tänker göra mitt bästa. Jag vet att jag borde sänka kraven på mig själv. Men jag vet inte hur. Jag vet att jag borde se det positivt och tänka att det BARA är två terminer kvar. Men just nu känns två terminer som en hel evighet. Jag försöker att intala mig själv att det snart är sommar och att det då blir ett avbrott med jobb i Nässjö igen.

Både jul och nyår har varit riktigt najs! Om jag orkar/hinner/vill kanske det kommer en liten sammanfattning någon dag. Eventuellt kommer även en sammanställning av året som gick.

Vinterkärlek

Joolz



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kände/känner precis likadant! så skönt att vara avskuren från allt vad jäkt och stress heter i Nässjö. Men underbart är som bekant kort tyvärr. Nu är även jag tillbaka och vet inte riktigt var jag ska börja ta tag i allt som måste göras. Men vi fixar det, helt enkelt för att vi är bäst ;)

kärlek

Postat av: Ängeln

miss U darling!

2008-01-05 @ 18:01:49
URL: http://angelmedhorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback