Det finns hopp om ljusare tider!

Wow, snacka om att jag hade riktigt rejält med självdisciplin i morse! Det tog emot lite grann klockan sex när klockan ringde, men vid tio över kravlade jag mig upp. Fem i halv sju var hörlurarna instoppade i öronen, joggingskorna påsnörade och händerna med ett fast grepp om stavarna. En timmes stavpromenad är en bra start på dagen. Innan jag gick ut övervägde jag om jag skulle behöva ha reflex-väst på mig, men till min lycka var det nästan helt ljust ute redan! Sicken skillnad mot för ett par månader sedan. Och nu blir det bara bättre! Luften var frisk och skön ute i morse och jag fick till och med en glimt av solen! *lycka* Sedan blev det dusch, grötfrukost och sen djupdyk ner i den äldre tyskspråkiga litteraturen. Okej, jag måste erkänna att ögonlocken blev så där jobbigt tunga framemot 11-tiden, så då fick jag ta en 30 minuters tupplur. Men efter det var det på't igen. Vid klockan två hade jag läst ut Michael Kohlhaas och vilken lycka! Boken var väl ok, det är roligt att ha läst ett klassigt verk som har/har haft så stor betydelse i den tyska litteraturhistorien, men det var inte en sån där rolig, lättsam, underhållande, spännande bok precis. Nu är det bara det jobbigaste kvar: analys, analys, analys.. Men det får morgondagen ägnas åt.

Snart kommer H hit, wihoo! Det förgyller alltid vardagen med lite spontan-besök, och tiden går på så sätt äääännu fortare! =)

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vad du har fått upp bloggandan:)

Postat av: Ängeln

ambitiöst som fan! smitta av dig av din energi!

2008-03-03 @ 20:40:14
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Tonyviktoria

really good site!!

2009-07-15 @ 11:09:07
URL: http://tonyviktoria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback