Ingen vilodag här inte!

Jag hoppas verkligen inte att våra grannar hade tänkt sig en rejäl sovmorgon i dag. För i så fall blev de kanske aningen upprörda när jag drog igång dammsugaren vid tjugo över nio i morse. Men vad då, när man är en sån upptagen människa som jag så måste man ta stunden när den erbjuds, och det är inget som säger att jag har tid (eller lust) att städa på eftermiddagen. Så hela min förmiddag bestod alltså av städande och tvättande. Visst är det himla tråkigt att städa, men oj vad skönt det känns när man väl är färdig. Jag bara äääälskar känslan av nystädat. Inget damm på tv:n, inga tussar i hörnen och inget grus under fötterna. Och så rena lakan att gå och lägga sig i om en stund, häääärligt!

Eftermiddagen fortskred i pluggandets tecken. Problemet är att jag blir så himla trött av att läsa och ögonlocken blir liksom jättetunga och till slut så faller de ihop. Det fick helt enkelt bli en liten tupplur för att orka med att fortsätta läsa. Tyvärr har jag inte hunnit riktigt lika långt i helgen som jag hade hoppats, men förhoppningsvis kan jag vara desto effektivare i morgon. Så här har det minsann inte varit någon vilodag i dag!

Lördagskvällen blev mycket mysig. Annie och jag åt god mat och tittade hängivet på Melodifestivalen, satte poäng på alla bidrag och så där, seriöst värre alltså! Våra favoriter gick vidare i alla fall, men det var ju fasligt vad smal Charlotte Perelli har blivit!

Nattiz!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

äkta vänskap du vet darling!

låter som att det var en aktiv helg

Postat av: Lauritscarmen

Uno straise Qatro single sais, thanx

2010-01-06 @ 08:48:09
URL: http://lauritscarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback