Nej, jag ÄR inte gravid!

Alltså, nu är det dags! Nu är det dags på RIKTIGT att jag tar tag i mitt liv. Tre gånger, TRE gånger det senaste halvåret har någon frågat/trott att jag är gravid! Och hallå, liksom, hur långt gången måste man vara för att det faktiskt ska synas att man är gravid? Åtminstone sådär en tre, fyra, fem månader! Folk tror att jag jag ska föda barn om några månader?! Okej, jag vet att jag har ett antal kilon som jag behöver bli av med, men är det verkligen såååå illa? Ja, tydligen.

Om jag hade haft lite annorlunda fördelning av de här extra kilona, om de hade suttit på bröst, lår, rumpa och höfter i stället så hade ingen behövt missta sig.. Synd bara att jag är skapt som en karl och har värsta ölmagen (som dock inte består av öl, utan snarare av smågodis). Det är INTE OKEJ för en tjej att ha ölmage. Är man kille är det ju lite lättare. Då går det ju liksom inte att missta sig, där kan det ju inte vara annat än fett det är tal om.

Jag tror i och för sig också att dessa missförstånd delvis skulle kunna bero på modet som har varit det senaste året, med toppar och tunikor som är skurna under bysten, typiskt mamma-kläds-mässigt. Men jag vet inte. Det enda jag vet är att det är dags att ta i med hårdhanskarna, men inte främst för att folk tror att jag är med barn, utan mer för att jag om ett halvår ska stå brud, och då vill jag vara (känna mig) finare, snyggare, hetare och mer nöjd med mig själv än någonsin!

Så Friskis och Svettis, here I come, och en gång för alla: nej, jag ÄR inte gravid.

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

ajdå... otrevlig omgivning du har som ger dig sådana påhopp!



hmm jag vet inte om jag har några direkt otrevliga erfarenheter av nätdejting mer att det förvånar mig över hur många som sysslar med det som inte ens tror på konceptet. för övrigt är jag mest bitter och tror inte på män överhuvudtaget. jag ska nu verkligen försöka lära mig andas

2008-11-16 @ 01:19:59
Postat av: Anna-Lena

Håller med Ängeln.

Postat av: Anonym

Det blir ju tråkigt med mindre Julia i världen! :(



Men är det så bra att ta i med hårdhanskarna? Är det inte smartare att plocka bort en godisbit i veckan, så går det i så små steg att man knappt märker det och att man inte pressar sig så hårt, som du brukar göra.

2008-11-18 @ 14:20:56
Postat av: Hannut

Min enda kommentar är; det är INTE okej.

2008-11-19 @ 21:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback