Början på slutet

Sommaren gick fort, fort, fort. För fort. Antagligen kommer hösten att gå lika fort, på både gott och ont. För fyra år sedan var jag nybakad student, hade precis flyttat hemifrån, börjde precis lära känna min nya hemstad och tog mina första akademiska poäng. Då hade jag ingen aning om vad som väntade. Och tur var väl det. Fyra och ett halvt år kändes som en hel evighet och jag kunde absolut inte se att det fanns något slut. Och nu står jag här. Fyra år senare och har precis påbörjat min allra sista termin på lärarutbildningen. Och det känns så förbannat bra! Jag är så trött på att plugga, längtar efter att bli klar och kunna göra NÅGOT ANNAT. Vad som helst egentligen. Jag behöver inte nödvändigtvis jobba som lärare direkt. Först väntar ju Tyskland i tre månader. Sen ska vi säga JA till varandra och då börjar en ny era som man och fru. Sen, efter det, får vi se vad som händer. En sak är i alla fall säker: jag ska INTE plugga mer (på ett väldigt bra tag åtminstone) när jag väl har fått ut min examen. Det som grämer mig är att jag har min C-uppsats i tyska kvar. Men den ska, ska, ska bli gjord den med! Om inte innan så när jag är i Tyskland.

En massa bilder finns uppladdade på min pixbox-sida =)

Kärlek

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag blir nästan lite sentimental nu:) Tiden går så himla fort, tre år sedan en annan kom till Växjö. Du kommer att fixa uppsatsen det är jag säker på. Själv så har jag valt tema för min. Kram

2008-09-07 @ 09:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback