Framtiden..

I dag var jag inne och kollade min "seriösa" mail. Strax efter jul ansökte jag ju om ett jobb på Internationella Engelska Skolan i Jönköping, och därefter fick jag ett automatiskt mail att de håller på att gå igenom ansökningarna och skulle återkomma längre fram.

Och så i går hade jag fått ett mail från rektorns sekreterare att hon ville boka in mig för intervju - NÄSTA VECKA!!! Hallå!? Jag vill VERKLIGEN ha det där jobbet, men ack och ve, nästa vecka går ju inte. Och inte nästa, och inte nästa igen och inte nästa igen och inte nästa igen osv.. Jag skrev ju faktiskt i min ansökan att jag är borta under hela våren, så de borde ju vara medvetna om det.. Nu får vi se vad som händer, jag hoppas ju så klart att det fortfarande ändå finns en liten chans.. Det hade varit så perfekt, en helt nystartad skola, som är inriktad mot språk, i Jönköping, start den 8 augusti.. *drömmer*

Usch i dag är det smått snökaos här. Jag vill inte ha mer snö nu, det är bara tröttsamt, kallt, blött, jobbigt.. Vår, kom nuuuuuuu! Dessutom är den lilla kinkig och lite smått febrig, vilket inte är speciellt trevligt. Endast mamma funkar och det är gnäll, gnäll, gnäll mest hela tiden.. Föräldrarna var borta i går kväll och lillan kunde inte komma till ro. I kväll ska de i väg igen, hoppas verkligen att lillan vill sova då..

Lite Nürnberg-bilder finns nu att beskåda på:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1014132_page0.html

Kärlek,
Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vad kul att bli kallad till intervju, grattis! Du kan inte kompromissa med dem och göra den över telefon? Och går du sedan vidare så kanske det går att åka hem över påsk för en träff? Förresten så finns det vegetariska sojakorvar på Rossman. Här uppe i norr (låter helt sjukt att säga det, det är ju söder för mig) så har vi barrmark och halvtrist väder. Ha det gött! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback