Dumma blogg!

I gar kväll skrev jag ett jättelangt inlägg om hur de senaste dagarna här har varit, men tydligen ville inte min lilla blogg fatta att inlägget skulle publiceras.. So here we go again..

I gar hade jag varit här i Nürnberg i precis en vecka. Det känns väldigt skönt att ha gjort allting "en gang". Nu vet jag lite mer vad jag kan förvänta mig av en vanlig vecka här. Allting känns helt okej, men fortfarande känns det aningen märkligt att "bo" här och riktigt som hemma känner jag mig inte. Jag är dock väldigt glad över att jag har kommit till en sa bra familj! Allting är i sin ordning, jag gör precis bara det som vi kommit överrens om i förväg. Mamman tvättar ju t.o.m med mina kläder och varannan vecka kommer det en städerska och städar hela huset, sa sana saker behöver jag inte alls bekymra mig om! Fast jag tycker ända att det är lite svart att skilja pa "jobba" och "vara ledig". Jag bor ju här och är att leka med barnen alltid "jobba" eller gör jag även det pa min lediga tid? Det känns nämligen som om jag har väldigt lite tid för mig själv, det blir ett par timmar pa förmiddagen, men resten av dagen känns det som om jag är upptagen. Och det badar ju inte sa gott för min uppsats, som MASTE bli klar (eller iaf nästan) under varen. Men jag antar att jag maste plocka fram självdisciplinen och säga till mig själv att jag sitter med den tva timmar varje dag och även ta lite av mina lediga dagar till att skriva den. Men det tar emot, det maste jag erkänna..

I lördags var jag äntligen inne i city! Busshallplatsen ligger bara fem minuters promenad fran huset, sa det är perfekt! Det tar ca 20 minuter att aka in till stan, vilket jag tycker är helt ok. Nürnberg är en stor stad, sa egentligen var det ju rena vansinnet att jag akte in själv; jag som varken har lokalsinne eller kan läsa karta ;-) Men jag höll mig mest pa gagatorna, sa det gick bra, jag hittade hem igen =)

I lördags kväll var jag med familjen inne i stan och kollade pa ett megastort fyrverkeri. Nürnberg firade att det för 60:e gangen hölls leksaksmässa i staden. Fyrverkeriet var storslaget och väl värt besöket.

Söndagarna kommer definitivt att bli mina jobbigaste dagar, eftersom bada barnen är hemma hela dagen. Dessutom vill föräldrarna ha sovmorgon en dag pa helgen, sa pa söndagen far jag ga upp tidigt och ta hand om morgonrutinerna. Sen blir det lek, lek, lek hela dagen. C gillar inte att leka själv, sa hon har gjort mig till sin privata lektant. Visst är det mysigt att leka med dockor en stund, rita lite och kanske spela nagot spel, men det blir ganska tröttsamt efter ett tag.. Men det är riktigt svart att säga nej till en fyraaring full av energi. Naja, det är ju bara söndag en gang i veckan, sa det far ga.

I gar var det en typiskt "vanlig" mandag. Jag passade lillan medan mamman lämnade C pa dagis och handlade. Sen var jag ledig i ett par timmar, pratade med mamma i telefon innan det var dags för lunch och sen promenad med lillan. Sen akte vi till ett stort köpcentrum och handlade, sen var det dags att hämta C pa dagis. Sen hem, leka lite, äta och sa läggdags. Läggningen gick mycket bättre i gar, men jag tror att C har sina dagar da hon bestämmer sig för att skrika och gapa, sa jag ropar inte hej än.. Men klart positivt att det gick sa smidigt i gar =)

Pa tisdagar har jag sovmorgon, eftersom mamman är i väg pa aktivitet med lillan efter att hon lämnat C pa dagis. I kväll star det gympa (för barnen) pa schemat och sen är jag ledig i morgon =)

Kärlek,
Joolz


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Fikan och ölen med Oskar var toppen! Det är nackdelen med att bo hos sin arbetsgivare men du får tänka att det bara är för ett kort tag. Klart att du kommer fixa uppsatsen! Jag ska också ta tag i skolsaker någon dag...eller ganska snart så man kommer igång. Kram

Postat av: Ängeln

den ungen behöver lära sig att leka själv med. fast det är nog inte lätt när man är van att ha en lektant... urk det är verkligen inte kul att leka med dockor en hel dag... du får lära henne att leka medans du sitter i närheten

2009-02-10 @ 21:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback