Mina nerver är i gungning..

Det känns som om den här Tysklandsresan har varit inplanerad väldigt länge. Jag kände redan när jag läste B-kursen i tyska hösten 2007 att jag skulle vara tvungen att förbättra min tyska på något vis - och vad vore då bättre än en längre vistelse i ett tysktalande land?! Just det. Då började planer smidas och ganska snabbt kom jag fram till att det smidigaste sättet att ta sig utomlands vore att arbeta som au pair en tid. Jag anmälde mig på aupairworld.net och flera familjer hörde av sig och var intresserade. Men den ena familjen efter den andra tackade nej av olika anledningar, tills den dagen jag fick kontakt med familjen Reindl. Vi mailade fram och tillbaka några gånger men det stod klart ganska snabbt att de ville ha mig och att jag ville ha dem.

Så, sagt och gjort, i somras skrevs ett kontrakt och i morgon är den stora dagen här, jag ska fara till Nürnberg och äntligen få träffa familjen. Fram tills i dag har jag tyckt att det skulle bli jätteskoj att komma i väg på ett äventyr och allt det där men nu.. Nu sitter jag här med ont i magen och jag är SÅ nervös! Tänkomtänkomtänkomtänkom!? Tänk om de ser saker helt annorlunda mot vad jag gör? Tänk om de vill dra med mig ut på en massa saker och jag vill ha privacy? Tänk om ungarna inte tycker om mig? Tänk personkemin mellan mamman (som är hemmafru) och mig inte stämmer överrens?! Det finns så många frågor och så mycket att oroa sig för. Men i morgon förväntar de sig att jag anländer i Nürnberg kl. 11.40, och så står de där på flygplatsen och väntar på mig. Gaaaaaah!

Jag vet att jag inte borde, men jag oroar mig för språket. Att jag inte ska kunna uttrycka mig så att de förstår eller att de har konstig dialekt så att jag måste säga "va?" tusen gånger innan jag fattar vad de säger.. Nej, usch, nu måste jag rycka upp mig! Jag ska ut på äventyr, bo i en tysk familj och få vara med om någonting som de flesta jag känner inte har upplevt. Jag ska bli en hejjare på att prata tyska och jag ska skriva färdigt min uppsats så att jag kan ta ut min lärarexamen. Förhoppningsvis dyker drömjobbet upp under våren också. Eller drömjobbet har jag redan hittat och ansökt om, frågan är bara om de vill ha mig.. Sen har jag ju ett bröllop att se fram emot. Detta kommer att bli bra, det kommer att bli bra, det kommer att bli bra..

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Lycka till! Du kommer att fixa det här galant. Kram

Postat av: Hannut

Nu tycker Hannut att Fjällräven får ta och rycka upp sig och visa att hon är en fjällräv värd namnet. Tyskarna kommer bländas av din charm och hela din Frodiga uppenbarelse!

2009-02-01 @ 17:17:28
Postat av: Ängeln

håller med Hannut! Och lägger till; varför skulle det inte gå bra?

2009-02-02 @ 19:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback