Nervös..

"Your application is especially interesting to me and your letter really caught my eye. I look forward to talking to you on Friday".

Ovanstående citat kommer från ett mail som jag fick sent i går kväll, från rektorn på Internationella Engelska Skolan i Jönköping. Egentligen hade det varit bättre att få det överstökat redan på måndag, men dels så är det lite ont om tid på måndag (eller det var bättre för min del på fredagen eftersom jag är ledig då) och dessutom känner jag att jag behöver förbereda mig. Göra lite anteckningar så att jag har svar på standardfrågorna. Men vad ÄR egentligen mina mer negativa egenskaper i läraryrket? Jag kan inte komma på så många ;-) Jag fick alltid så positiva omdömen av mina handledare ute på praktiken. Sen så ska man ju se till att de "negativa" egenskaperna egentligen är något positivt, såsom envis, överambitiös, etc.. Nåja, vi får helt enkelt se hur det går. Jag kan ju inte annat än att vara mig själv och göra mitt bästa, som alltid. Självklart kommer jag med en rapport på fredag förmiddag om hur det hela har gått.

Kärlek,
Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vad underbart att få ett sådant mail! Kram

Postat av: Ängeln

hmm visst är det bra att veta sina svagheter men skulle inte se dem som negativa egenskaper. mer som saker man behöver jobba på. =)

2009-02-22 @ 14:52:50
Postat av: Nilla

Hej Julia!!!!!



Annies kompis Nilla.. Hittade din blogg på facebook;)Varför har jag inte fått veta om din blogg innan, annie vet ju att bloggar e min hobby!!! läget?? hur har du det där nere?? KLarar du av tyskan? Ha det bra!! //Nilla



2009-02-22 @ 17:30:44
Postat av: Hanna

Grattis!!!



Jag håller alla tummar jag har (och några till ;) )

2009-02-22 @ 21:53:21
Postat av: Anonym

Talli Ho old chap. Marvelous weather outside sport. It´s raining cats and dogs. Så där ska du börja din intervju, med riktigt brittisk accent så klart. Då fattar de att du menar allvar =) Är så hög på hostmedicin så jag vet inte vad...

PUSS

2009-02-23 @ 22:52:42
Postat av: Joolz

Hej Nilla! Roligt att du har hittat hit, ytterligare en läsare, liksom! Haha, anledningen till att Annie inte har nämnt min blogg är nog att hon själv inte är en så väldans flitig läsare.. ;-) Men Nilla, enjoy!



Sista kommentaren, är den skriven av dig Ange??!!

2009-02-24 @ 12:37:52
Postat av: Gela

Jadu, feber och hostmedicin fungerar bra om man vill drömma sött. I natt var det något lugnare, dock slog jag till Nicklas i magen. Jag mumlade tydligen något om att han täntke för högt, när han sov dessutom... ;) Dina dagar kan ju aldrig vara tråkiga om du tänker på mig och min komediserie till liv...

Puss på dig...

2009-02-24 @ 15:07:53
URL: http://gelis.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Humor med Tyskland som U-land:) Jag har en osthyvel iallafall men det kan ju bero på att hon jag hyr av är norska men ingen smörkniv. Kram

2009-02-24 @ 22:37:14
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Gick intervjun bra? Antar att du lyckades charma rektorn:) Kram

2009-02-27 @ 17:56:41
URL: http://zimtsternli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback