Stora grejer pa gang!

I dag hade jag egentligen tänkt att skriva ett inlägg om vädret här, vad jag har gjort i dag och vad jag hittade pa i gar pa min ledig dag, men efter ett telefonsamtal som jag nyss hade med min far sa maste detta inlägg fa handla om nagot helt annat. Pappa och jag pratade pa om väder och vind, om hur vi mar och vad som är pa gang. Och sa började vi prata om bebisar som just kommit till världen, Emelie och Johnnys lilla Liam och Frida och Daniels lilla Casper, och DA rakar pappa komma pa att det finns en VÄLDIGT het nyhet i var familj. Pappa är ju som han är, sa han drar ju pa det hela, men till slut sa säger han: DU. Va? Nej, jag är inte gravid! DU ska bli moster igen! Wheeeey! Samantha ska äntligen, vid 9 ars alder fa ett litet syskon. Oplanerat, ja, men ändock har de bestämt sig för att behalla det lilla livet. Sa i slutet av juli/början av augusti kommer det en ny liten Kylbergare till familjen. Vid det laget heter jag ju dock inte Kylberg längre, men ända..

Jag maste säga att jag hade anat detta lite, men jag blev ända pa nagot vis aningen chockad. Anledningen till att jag hade mina misstankar är följande: Pa annandagen firade pappa och alla hans barn och barnbarn jul tillsammans hemma pa Älvshultsgatan. Da träffade jag för första gangen Robins nya sambo, Peter. Peter är strax över 50 ar. Efter ett par öl och nagon likör rakade vi komma in pa ämnet studier, och da hade jag precis klarat C-översättningen, som Herr Rossenbeck tidigare hade underkänt tva ganger. Sa jag pladdrade pa och spydde lite galla över honom och i ett ogenomtänkt ögonblick sa jag följande: "Vet ni att han är 67 ar och har en son pa 10, det är ju för fan ÄCKLIGT!" Da noterade jag hur Peter och Robin tittade lite märkligt pa varandra. Da drabbades jag av lite smatt panik och tänkte: om Robin och Peter far ett barn tillsammans nu sa kommer Peter ocksa att vara över 60 ar när den ungen är 10, GAH! Robin har dessutom tidigare sagt att hon gärna vill ha fler barn. Och ja, just det, när jag yttrade dessa ord var Robin redan gravid.. Naja, i bland gör man bort sig. Jag far bjuda pa det. Jag slätar över lite med att jag egentligen inte tycker att det är nagot större fel med att man skaffar barn pa äldre dar, utan mest tycker jag bara illa om Herr Rossenbeck..

Nu hoppas jag verkligen att det kommer att ga bra för Robin och Peter. Det maste vara aningen konstigt att fa bebis igen när man redan har vuxna barn.. Men som sagt, det är deras beslut och jag är glad för deras skull. Det är ju bara SA roligt med bebisar, och vid det laget hoppas jag ju pa att flyttlasset gar mot Smaland för min och Mattias del. Nu har vi ju ännu en anledning att flytta upp. Och kanske är det dags att börja tänka pa kusiner till Samantha och hennes syskon..?

Kärlek,
Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Grattis Julia! Det är så pinsamt när det händer men förhoppningsvis så kan ni skoja om det i framtiden istället. Mot Smålands mörka skogar! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback